Συστήνεται Εθνικό Συντονιστικό Κέντρο για την ανάδειξη του ποδηλατικού τουρισμού στην Ελλάδα

Μετά την ομόφωνη έγκριση του ελληνικού αιτήματος από την Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Ποδηλατιστών (European Cyclists Federation), κατά τη διάσκεψη που πραγματοποιήθηκε στη Βαρκελώνη, με θέμα τον ποδηλατικό τουρισμό, συστήνεται στην Ελλάδα το Εθνικό Συντονιστικό Κέντρο για το EuroVelo, με αντικείμενο την ανάδειξη του ποδηλατικού τουρισμού στη χώρα μας.

Σκοπός του Εθνικού Συντονιστικού Κέντρου είναι να μελετά και να συντονίζει τις απαραίτητες εργασίες για την ανάπτυξη του ευρωπαϊκού δικτύου ποδηλατικών διαδρομών, αλλά και να ενημερώνει τους φορείς, ώστε να ενθαρρύνεται η χρήση τους.

Στην Ελλάδα, η ανάπτυξη των ποδηλατικών διαδρομών μπορεί να συμβάλλει καθοριστικά, ώστε να αναδειχθούν μικρά χωριά και κωμοπόλεις που διασυνδέονται μέσω του επαρχιακού οδικού δικτύου.

Τι είναι το Eurovelo

Το Εθνικό Συντονιστικό Κέντρο (National EuroVelo Coordination Center Greece) θα λειτουργεί βάσει μνημονίου συνεργασίας που έχει υπογραφεί ανάμεσα σε τέσσερις φορείς:

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, που εκπροσωπείται από τον υφυπουργό Μεταφορών, Μιχάλη Παπαδόπουλο, το υπουργείο Τουρισμού, με εκπρόσωπο την υφυπουργό, Σοφία Ζαχαράκη, την Κεντρική Ένωση Δήμων Ελλάδος, με εκπρόσωπο τον πρόεδρό της και δήμαρχο Τρικκαίων, Δημήτρη Παπαστεργίου και τον οργανισμό «Πόλεις για Ποδήλατο» με εκπρόσωπο τον διευθυντή ανάπτυξης του οργανισμού, Σπύρο Παπαγεωργίου.

Το EuroVelo είναι ένα δίκτυο που συνδέει ευρωπαϊκές χώρες και περιλαμβάνει 17 ποδηλατικές διαδρομές με μήκος που ξεπερνά τα 51.000 χιλιόμετρα πιστοποιημένων διαδρομών και διασχίζει 42 χώρες, ενώ όταν ολοκληρωθεί, προβλέπεται να ξεπεράσει τα 70.000 χλμ.

Κάθε χρόνο εκτιμάται ότι χρησιμοποιούν αυτό το δίκτυο περίπου 5,3 εκατομμύρια επισκέπτες, οι οποίοι κάνουν διακοπές με ποδήλατο στην Ευρώπη, συνδυάζοντας συχνά το ταξίδι τους και με άλλα μέσα μεταφοράς.

Την Ελλάδα διατρέχουν τρεις ευρωπαϊκές ποδηλατικές διαδρομές (η EV8, η EV11 και η EV13).

Ειδικότερα:

–    Στη Δυτική Ελλάδα η Μεσογειακή διαδρομή EV8, (5.900 χλμ.): ξεκινά από το Καντίθ της Ανδαλουσίας στην Ισπανία και καταλήγει, μέσω Ηγουμενίτσας στην Αθήνα, διατρέχοντας σε ελληνικό έδαφος, τις Περιφέρειες Ηπείρου, Δυτικής Ελλάδας, Πελοποννήσου και Αττικής.

–    Από τον Βορρά στον Νότο, η διαδρομή EV11 (6.000 χλμ.): ξεκινά από το Βόρειο Ακρωτήριο της Νορβηγίας και καταλήγει μέσω Θεσσαλονίκης στην Αθήνα, διατρέχοντας τις Περιφέρειες Κεντρικής Μακεδονίας, Θεσσαλίας, Στερεάς Ελλάδας και Αττικής.

–    Η διαδρομή EV13 (10.400 χλμ.) ξεκινά από τον Αρκτικό Ωκεανό και τη θάλασσα του Μπάρεντς στα σύνορα Νορβηγίας και Ρωσίας και καταλήγει στη Μαύρη Θάλασσα διασχίζοντας την Ελλάδα σε δύο τμήματα. Από τον Προμαχώνα Σερρών έως την Εξοχή Δράμας και από τον Κυπρίνο έως τις Καστανιές Έβρου, κατά μήκος του Άρδα ποταμού, διατρέχοντας τις Περιφέρειες Κεντρικής Μακεδονίας και Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης.

Υφ. Μεταφορών: Επόμενο βήμα η επέκταση των διαδρομών και σε άλλες περιοχές

Ο υφυπουργός Μεταφορών κ. Μιχάλης Παπαδόπουλος δήλωσε: «Υποστηρίξαμε το αίτημα για τη δημιουργία Συντονιστικού Κέντρου «EuroVelo» που θα προωθήσει στην Ελλάδα τον ποδηλατικό τουρισμό, ο οποίος αποτελεί ένα δυναμικό τομέα που συνδυάζει τις ήπιες μορφές μετακίνησης με τη δυνατότητα να γνωρίσει κάποιος από κοντά την ομορφιά της ελληνικής φύσης.

Επόμενο βήμα είναι να επεκτείνουμε τις διαδρομές και σε άλλες περιοχές, όπως η Δυτική Μακεδονία, το πεδινό ανάγλυφο της οποίας ευνοεί ιδιαίτερα τη χρήση του ποδηλάτου».

Υφ. Τουρισμού: Το πρώτο βήμα για την συντονισμένη και άρτια προώθηση του ποδηλατικού τουρισμού στην χώρα μας μόλις έγινε

Για το ίδιο θέμα η υφυπουργός Τουρισμού, Σοφία Ζαχαράκη, δήλωσε: «Το πρώτο βήμα για την συντονισμένη και άρτια προώθηση του ποδηλατικού τουρισμού στην χώρα μας μόλις έγινε. Η επέκταση των διεθνών ποδηλατοδρόμων EuroVelo στην πατρίδα μας αποτελεί καταλύτη στην προσπάθεια εμπλουτισμού του τουριστικού μας προϊόντος, αλλά και του επαναπροσδιορισμού του, επί τη βάσει των αρχών της βιωσιμότητας.

Η συνεργασία όλων των συναρμόδιων φορέων και των δύο υπουργείων για τη δημιουργία επιτέλους Εθνικού Συντονιστικού Κέντρου EuroVelo στην πατρίδα μας, αποδεικνύει έμπρακτα την πολιτική βούληση για στρατηγική επένδυση σε νέες, βιώσιμες μορφές τουρισμού που αναδεικνύουν με τον βέλτιστο δυνατό τρόπο τις ομορφιές της Ελλάδας, ιδίως δε της ελληνικής υπαίθρου».

Διαβάστε επίσης: Η ανάπλαση της Αθηναϊκής Ριβιέρας προβλέπει ποδηλατόδρομο μήκους 70 χλμ.