Το μποτιλιάρισμα χτυπάει «κόκκινο» στην Αθήνα!

Η κυκλοφοριακή συμφόρηση στην Αθήνα έχει εκτοξευθεί και ο Κηφισός σπάει συνεχώς ρεκόρ σε μποτιλιάρισμα, τόσο το πρωί όσο και το απόγευμα.

Ακούστε το άρθρο

Το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αθήνας επέστρεψε και προκαλεί τεράστια ταλαιπωρία στους Αθηναίους οδηγούς. Συγκεκριμένα, η κίνηση την προηγούμενη εβδομάδα στο λεκανοπέδιο έσπασε κάθε ρεκόρ.

Επιπλέον, στον Κηφισό μπορεί κάποιος να διαπιστώσει το πρόβλημα ευκολότερα είτε νωρίς το πρωί είτε το απόγευμα. Ορισμένες, μάλιστα, φορές οι οδηγοί ολοκληρώνουν τη διαδρομή από την Ιερά Οδό έως τη Μεταμόρφωση μέσα σε μία ώρα. Για μία διαδρομή, δηλαδή, 5 χιλιομέτρων χρειάζονται περίπου 60 λεπτά.

Κάπως έτσι δημιουργείται το μποτιλιάρισμα!

Τι προκαλεί την κίνηση στην Αθήνα

Σύμφωνα με όσα δήλωσε στο iefimerida.gr ο Κίμωνας Λογοθέτης, σύμβουλος οδικής ασφάλειας και διαχείρισης κυκλοφορίας της Περιφέρειας Αττικής, την κίνηση στην Αττική προκαλούν οι ακόλουθοι παράγοντες:

  • Η άρση των περιορισμών αύξησε την κινητικότητα των πολιτών. Επιπλέον, οι πολίτες χρησιμοποιούν το αυτοκίνητο για την κάλυψη των αναγκών τους.
  • Τα σχολεία είναι, ακόμη, ανοιχτά και θα ξεκινήσει η απαιτητική περίοδος των εξετάσεων.
  • Υπάρχει έντονη τουριστική κίνηση σε λιμάνια, αεροδρόμια και σταθμούς λεωφορείων.
  • Στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς έχει επιστρέψει μόνο το 75% των πολιτών, οι οποίοι τα χρησιμοποιούσαν. Επομένως, το υπόλοιπο 25% χρησιμοποιεί Ι.Χ.
  • Υπήρξε σημαντική αύξηση των λεωφορείων του ΟΑΣΑ. Κυκλοφορούν στην Αθήνα 1.200 λεωφορεία. Δηλαδή 300 παραπάνω από το 2019.
  • Η πώληση μεγάλου αριθμού νέων Ι.Χ. κατά την περίοδο της πανδημίας.
  • Τα περιστατικά παράνομης στάσης και στάθμευσης σε κεντρικές αρτηρίες.

Εκτοξεύτηκε η κίνηση στην Αθήνα!

Η αιτία του προβλήματος αφορά τη δυναμική του οδικού δικτύου της Αττικής, το οποίο είναι σχεδιασμένο για περίπου 1 εκατομμύριο οχήματα ημερησίως. Ωστόσο, το χρησιμοποιούν καθημερινά περισσότερα από 2,5 εκατομμύρια οχήματα!

Ασφάλιστρα αυτοκινήτου: Τι επηρεάζει την τιμή τους;

Η περίπτωση του Κηφισού

Ο Κηφισός αποτελεί το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα για την κίνηση στην Αθήνα, ως η πιο πολυσύχναστη οδική αρτηρία στην Αττική. Ένας από τους λόγους του μποτιλιαρίσματος είναι η εκ κατασκευής κακή χάραξη του.

Επιπλέον, μέχρι πρότινος αρκετοί οδηγοί παραβίαζαν τη ΛΕΑ. Μετά, όμως, από εντατικούς ελέγχους της Τροχαίας η πλειοψηφία τους δεν χρησιμοποιεί τη ΛΕΑ και αυτό επιμηκύνει τις ουρές στις υπόλοιπες λωρίδες.

Αυτή είναι η Β’ φάση για το Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας

Ακόμα, μερικές κατασκευαστικές αστοχίες, οι οποίες οδηγούν σε στενώσεις, προκαλούν το φαινόμενο του «μπουκαλιού» με αποτέλεσμα τις καθυστερήσεις. Επιπρόσθετα, ακινητοποιήσεις αυτοκινήτων λόγω βλάβης και μικροσυγκρούσεις συμβάλλουν στην αύξηση του προβλήματος.

Κινητό τηλέφωνο: Η πιο συνηθισμένη παράβαση των οδηγών!

Ο κ. Κίμων Λογοθέτης για τη μείωση της κίνησης προτείνει τα εξής:

  • «Έξυπνα φανάρια», τα οποία αλλάζουν τις σημάνσεις τους με γνώμονα την κυκλοφορία και τις επικρατούσες συνθήκες.
  • Αύξηση της τηλεργασίας για τον περιορισμό των μετακινήσεων.
  • Αποφυγή μετακινήσεων σε ώρες αιχμής (07:30-10:00 και 14:00-17:30)
  • Χρήση ΜΜΜ και δημιουργία χώρων στάθμευσης κοντά στους σταθμούς του μετρό.

 

 

abb_img