Το πεπρωμένο και οι «σκεπτικιστές» της ηλεκτροκίνησης

«Το πεπρωμένο φυγείν αδύνατον» για τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Το μέλλον τους είναι προδιαγεγραμμένο και αποφασισμένο. Βρίσκονται στη δύση της ζωής τους, καθώς οι κυβερνήσεις σε όλον τον κόσμο λαμβάνουν αυστηρά μέτρα που περιορίζουν τις εκπομπές ρύπων στο μηδέν, με αποτέλεσμα τον αναπόφευκτο «θάνατο».

Μάλιστα, οι περιορισμοί που θα επιβληθούν στους κινητήρες εσωτερικής καύσης θα εφαρμοστούν πολύ άμεσα, μέσα στα επόμενα πέντε έως δέκα χρόνια, αναλόγως με ποιον ρυθμό θα προχωρήσει κάθε χώρα.

Διαβάστε επίσης: Ανάλυση: Πότε αναμένεται να καταρρεύσουν οι πωλήσεις των θερμικών αυτοκινήτων;

Ο θερμικός κινητήρας πέθανε, ζήτω ο ηλεκτροκινητήρας

Ο προφανής διάδοχος των κινητήρων εσωτερικής καύσης είναι ο ηλεκτροκινητήρας. Αυτήν τη στιγμή υπάρχουν διάφοροι τύποι ηλεκτροκίνησης, ενώ τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, από την πρώτη τους εμφάνιση έως και σήμερα, γίνονται όλο και πιο προσιτά οικονομικά.

Η δημοτικότητά τους μεγαλώνει, με αποτέλεσμα στο τέλος του 2020 να έχουν καταγραφεί 10 εκατομμύρια plug-in υβριδικά στους δρόμους όλου του κόσμου.

Φυσικά, δεν μπορούμε από την εξίσωση να παραβλέψουμε για την υδρογονοκίνηση, η οποία, επίσης, πλασάρεται και είναι μία επιπλέον επιλογή στην επόμενη ημέρα της απαγόρευσης των θερμικών κινητήρων.

Όμως οι επιλογές των διαθέσιμων μοντέλων που κινούνται με υγραέριο είναι περιορισμένες και το μερίδιο στη διεθνή αγορά είναι ακόμα χαμηλό, τουλάχιστον μέχρι αυτήν την περίοδο.

Άρα, δικαιολογημένα τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα φαίνεται να είναι η κύρια επιλογή των περισσότερων οδηγών.

Διαβάστε επίσης: Εντυπωσιακή άνοδο καταγράφουν οι πωλήσεις υβριδικών αυτοκινήτων στην ελληνική αγορά για το 2021

Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης είναι… πολύ σκληρός για να πεθάνει

Κι όμως, ενώ θα περίμενε κανείς πως οι αποφάσεις των διεθνών οργανισμών και των κρατών για την απαγόρευση των θερμικών κινητήρων θα μείωνε δραματικά τις πωλήσεις των ντιζελοκίνητων και βενζινοκίνητων αυτοκινήτων, εντούτοις το 2020 περισσότερα από τα ¾ των νέων οχημάτων που πωλήθηκαν στην ΕΕ ήταν βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα.

Ενώ υπάρχουν οικονομικά κίνητρα για την αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου και είναι σαφές, πλέον, η ρύπανση που προκαλείται από τα θερμικά αυτοκίνητα στον πλανήτη, οι περισσότεροι οδηγοί φαίνεται να επιμένουν ακόμα στην αγορά ενός ρυπογόνου οχήματος.

Οι καταναλωτές είναι ακόμα επιφυλακτικοί όσον αφορά στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ένα αο τα ζητήματα που προτάσσουν οι «σκεπτικιστές» της ηλεκτροκίνησης είναι η αυτονομία ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Οι περισσότερες έρευνες δείχνουν πως, περίπου, ένας στους δύο ερωτηθέντες απαντά πως δεν θα αγόραζε ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο λόγω της «μικρής αυτονομίας» του, παρόλο που τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, πλέον, έχουν αυτονομία από 400 έως 480 χλμ!

Ένα ακόμα ιδιαίτερο στοιχείο είναι πως σήμερα, υπάρχει η μεγαλύτερη διαθεσιμότητα ηλεκτρικών αυτοκινήτων που υπήρχε ποτέ. Και είναι δύσκολο να μην υπάρχει κάποιο ev που να μην ικανοποιεί τις ανάγκες ή τα γούστα ενός πιθανού αγοραστή!

Ίσως, οι παρεξηγήσεις και οι παρερμηνείες που συνόδευαν τα πρώτα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, να τα συνοδεύουν ακόμα και να χρειάζεται περισσότερος χρόνος για να ενστερνιστεί ο κόσμος τη νέα πραγματικότητα και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα να λάβουν τη θέση που τους αξίζει στις καρδιές των καταναλωτών και στα ποσοστά των παγκόσμιων πωλήσεων.