Το πλάνο των αυτοκινητοβιομηχανιών γράφει ηλεκτροκίνηση. Σε ποιο σημείο όμως βρίσκεται η καθεμία;

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες διαπίστωσαν ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι το μέλλον και ότι θα μονοπωλήσουν το ενδιαφέρον όλων και έτσι κάνουν αποφασιστικά βήματα προς αυτή την κατεύθυνση.

Τα μακροπρόθεσμα πλάνα των κατασκευαστών αυτοκινήτων για τα επόμενα χρόνια περιλαμβάνουν ξεκάθαρα την προσήλωση στην ηλεκτροκίνηση. Οι όποιες επενδύσεις γίνονται στους κινητήρες εσωτερικής καύσης έχουν πλέον μικρό ορίζονται και βραχυπρόθεσμο στόχο, αφού μέσα στα επόμενα χρόνια θα αποτελούν απλά…παρελθόν.

Πολλές ευρωπαϊκές χώρες και δεκάδες πόλεις σχεδιάζουν να απαγορεύσουν τις πωλήσεις νέων οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης (ICE) έως το 2035 και οι εταιρείες συνειδητοποιούν όλο και περισσότερο ότι δεν έχουν την πολυτέλεια να επενδύουν σε τεχνολογίες που πολύ σύντομα θα περιθωριοποιηθούν.

70% όλων των σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων της ΕΕ είναι συγκεντρωμένοι μόνο σε τρεις χώρες της Ευρώπης

Ένα βασικό θέμα που πρέπει άμεσα να επιλυθεί είναι η ολοκλήρωση των υποδομών φόρτισης. Μπορεί η Ευρώπη να έχει κάνει πολλά βήματα προόδου σε αυτό το θέμα, όμως είναι αρκετά πίσω, με τα σημεία φόρτισης να μη μπορούν να καλύψουν γεωγραφικά μεγάλες περιοχές.

Η ανάλυση των δεδομένων από την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) έδειξε ότι το 70% όλων των σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων της ΕΕ είναι συγκεντρωμένοι μόνο σε τρεις χώρες της Ευρώπης (Ολλανδία με 66.665 σταθμούς, Γαλλία με 45.751 σταθμούς και Γερμανία με 44.538 σταθμούς).

Παρά τα ζητήματα της ηλεκτροκίνησης, σήμερα, οι κατασκευαστές διαπίστωσαν ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι το μέλλον και ότι θα μονοπωλήσουν το ενδιαφέρον όλων. Οι κατασκευαστές σε όλον τον κόσμο προσαρμόζονται σε ένα ηλεκτρικό μέλλον και έχουν πάρει σημαντικές αποφάσεις.

Αυτοκινητοβιομηχανίες και ηλεκτροκίνηση. Πόσο έχει προχωρήσει η καθεμία;

Το γκρουπ ΒΜW έχει ανακοινώσει ότι το 50% των πωλήσεων θα είναι ηλεκτρικό έως το 2030. Η θυγατρική της BMW, Mini, έχει υψηλότερες φιλοδοξίες, ισχυριζόμενη ότι βρίσκεται σε καλό δρόμο ώστε να γίνει πλήρως ηλεκτρική μέχρι τις αρχές της επόμενης δεκαετίας. Σύμφωνα με τον κατασκευαστή, λίγο περισσότερο από το 15% των Mini που πωλήθηκαν το 2021 ήταν ηλεκτρικά μοντέλα.

Η Mercedes-Benz αποκάλυψε τα σχέδιά της να γίνει ηλεκτρική νωρίτερα, με την προσδοκία να κυκλοφορήσει νέες πλατφόρμες στις οποίες θα βασίζονται τα μελλοντικά ηλεκτρικά μοντέλα. Πλέον, οι πελάτες της γερμανικής εταιρείας θα μπορούν να επιλέξουν μία πλήρως ηλεκτρική έκδοση από κάθε μοντέλο από το 2025.

Στον δρόμο της ηλεκτροκίνησης μπαίνει και η Ferrari, η οποία σχεδιάζει να αποκαλύψει το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο το 2025, τη στιγμή που η γραμμή της εταιρείας πριν από λίγα χρόνια ήταν ότι δεν θα έβγαζε στην παραγωγή ηλεκτρικά μοντέλα.

Η Ford έχει ανακοινώσει ότι μέχρι το 2030 όλα τα επιβατικά οχήματά της που πωλούνται στην Ευρώπη θα είναι αποκλειστικά ηλεκτρικά. Θεωρεί ότι τα δύο τρίτα των επαγγελματικών οχημάτων της θα είναι είτε ηλεκτρικά είτε υβριδικά μέχρι τότε.

Το 2040 είναι η χρονιά που θα καταργήσει η Honda σταδιακά τα οχήματα εσωτερικής καύσης. Η ιαπωνική εταιρεία ήδη είχε δεσμευτεί να πουλάει κυρίως ηλεκτρικά ή υβριδικά οχήματα στην Ευρώπη από φέτος.

Τα βασικά ζητήματα της αυτοκινητοβιομηχανίας, σήμερα

Στο παιχνίδι της ηλεκτροκίνησης μπαίνει και ο όμιλος Hyundai που σχεδιάζει να μειώσει κατά το ήμισυ τον αριθμό των αυτοκινήτων που κινούνται με ορυκτά καύσιμα, προκειμένου να επικεντρωθεί στις προσπάθειες ανάπτυξης των ηλεκτρικών μοντέλων. Μάλιστα, στοχεύει να έχει μόνο ηλεκτρικά μοντέλα για την Ευρώπη έως το 2040.

Ο βρετανικός όμιλος Jaguar Land Rover ανακοίνωσε ότι η Jaguar θα γίνει πλήρως ηλεκτρική έως το 2025. Η αλλαγή για τη Land Rover θα γίνει λίγο αργότερα. Η εταιρεία αναφέρει ότι το 60% των Land Rover που θα πωλούνται το 2030 θα έχουν μηδενικές εκπομπές ρύπων. Αυτό συμπίπτει με την ημερομηνία κατά την οποία η εγχώρια αγορά της Μ. Βρετανίας απαγορεύει την πώληση νέων οχημάτων με θερμικό κινητήρα.

Ο όμιλος Renault, που έχει μεγάλο μερίδιο πωλήσεων στην παγκόσμια αγορά, ανακοίνωσε ότι το 90% των οχημάτων της θα είναι πλήρως ηλεκτρικά έως το 2030. Για να το πετύχει αυτό, η εταιρεία έχει προγραμματίσει να λανσάρει 10 νέα EV μέχρι το 2025, συμπεριλαμβανομένης μίας ανανεωμένης, ηλεκτρισμένης έκδοσης του κλασικού Renault 5 της δεκαετίας του ’90.

Ο όμιλος Stellantis που δημιουργήθηκε από τη συγχώνευση της Peugeot και της Fiat-Chrysler, ανακοίνωσε ότι η γερμανική Opel θα είναι πλήρως ηλεκτρική στην Ευρώπη μέχρι το 2028, ενώ το 98% των μοντέλων της στην Ευρώπη και τη Βόρεια Αμερική θα είναι πλήρως ηλεκτρικά ή ηλεκτρικά υβριδικά έως το 2025.

Η ιταλική μάρκα Alfa-Romeo θα είναι πλήρως ηλεκτρική από το 2027, ενώ αντίστοιχη πορεία προς την ηλεκτροκίνηση θα έχουν και οι υπόλοιπες μάρκες του ομίλου.

Τι συμβαίνει με την παγκόσμια έλλειψη ημιαγωγών και πότε θα ομαλοποιηθεί η κατάσταση;

Η Toyota ανακοίνωσε ότι θα κυκλοφορήσει 15 νέα ηλεκτρικά οχήματα έως το 2025, ενώ εκτός από την ηλεκτροκίνηση επενδύει και στην τεχνολογία των κυψελών υδρογόνου.

Ο όμιλος VW έχει δηλώσει ότι στοχεύει όλα τα αυτοκίνητά της που πωλούνται στην Ευρώπη να είναι ηλεκτρικά έως το 2035. Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας, αναμένεται να παράγει τα τελευταία οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης για την ευρωπαϊκή αγορά μεταξύ 2033 και 2035.

Τέλος, την περιβαλλοντολογική συνείδησή της δείχνει εδώ και χρόνια η Volvo, η οποία σχεδιάζει να καταργήσει σταδιακά όλα τα οχήματα ICE έως το 2030. Η εταιρεία αναφέρει ότι το 50% των αυτοκινήτων που θα πουλάει το 2025 θα είναι ηλεκτρικά.

newsletter-graphic-carselectric.gr
Οι ειδήσεις μας κατευθείαν στο inbox σας!