Οι πόλεις που έχουν κάνει προγραμματικές δηλώσεις σχετικά με την απαγόρευση των θερμικών αυτοκινήτων είναι πολλές, όπως για παράδειγμα η Βιέννη. Και ακόμα πιο πολλές είναι οι χώρες, οι πολιτείες και οι πόλεις που ανανεώνουν τις δεσμεύσεις τους για ημερομηνίες, ακόμα νωρίτερα από τις ήδη προγραμματισμένες. Ο στόλος οχημάτων της κάθε πόλης, είναι συνήθως, και αυτός που εξηλεκτρίζεται πρώτος.
Έτσι λοιπόν ένας ακόμα δήμος, εκείνος της Βιέννης δεν θα αγοράζει πλέον νέα οχήματα βενζίνης ή diesel για τον δημοτικό της στόλο, από το 2025. Πιθανές εξαιρέσεις θα ισχύσουν μόνο για ορισμένα ειδικά οχήματα. Και ο λόγος είναι ότι για τα οχήματα αυτά δεν υπάρχουν για την ώρα διαθέσιμες «πράσινες» εναλλακτικές λύσεις.
Ο Έλον Μάσκ θέλει να αγοράσει το Twitter (;)
Ο ηλεκτρικός βιεννέζικος στόλος αναπτύσσεται
Η Βιέννη, όπως και άλλες πόλεις, υποθέτει ότι τα πράσινα οχήματα στόλου μελλοντικά θα επαρκούν για να καλυφθούν οι ανάγκες. Η αναμενόμενη πρόβλεψη είναι ότι η τεχνολογία για οχήματα με εναλλακτική κίνηση, θα αναπτυχθεί πολύ. Έτσι ώστε τελικά οι εναλλακτικές λύσεις μετακίνησης που θα είναι διαθέσιμες στην αγορά να είναι επαρκείς.
Όπως τονίζει ο σύμβουλος για το κλίμα Jürgen Czernohorzky, στόχος είναι να διασφαλιστεί πλήρως η ουδετερότητα του CO2 του στόλου οχημάτων της Βιέννηςπριν από το 2040.
Ένα μέρος από τα περίπου 3.000 οχήματα στόλου της Βιέννης κυκλοφορεί ήδη εξηλεκτρισμένο. Σήμερα υπάρχουν συνολικά 125 ηλεκτρικά αυτοκίνητα και πιο συγκεκριμένα από αυτά τα 82 είναι επιβατικά. Και τα υπόλοιπα είναι ειδικά οχήματα ή φορτηγά.
Μάλιστα το πρώτο ηλεκτρικό όχημα συλλογής απορριμμάτων στην Αυστρία χρησιμοποιείται στη Βιέννη εδώ και δύο χρόνια. Ενώ και ένα δεύτερο προστέθηκε από το περασμένο καλοκαίρι.
Volkswagen: Καταργεί μοντέλα με θερμικούς κινητήρες
Αποκομιδή απορριμμάτων με καθαρό τρόπο
Το Τεχνολογικό Πανεπιστήμιο της Βιέννης κάνει επίσης διάφορες δοκιμές αναφορικά με την ηλεκτροκίνηση στην πόλη. Το δελτίο τύπου αναφέρει ότι οι παράμετροι και τα κριτήρια που εξετάστηκαν όπως τα διανυόμενα χιλιόμετρα, ο αριθμός των εργασιών με εμπορευματοκιβώτια έδειξαν ενθαρυστικά αποτελέσματα.
Για παράδειγμα, η ποιότητα της μπαταρίας δεν χειροτέρευε όλες τις εποχές και θερμοκρασίες. Η χωρητικότητα της μπαταρίας έχει επίσης πολύ καλές προδιαγραφές για την καθημερινή λειτουργία ενός οχήματος συλλογής απορριμμάτων. Έτσι, εκτός από την τιμή, δεν υπήρχαν περιορισμοί σε σχέση με τα συμβατικά οχήματα αποκομιδής απορριμμάτων.
Πρόστιμα σε παρκινγκ χωρίς φόρτιση για ηλεκτρικά οχήματα
«Αυτά και άλλα πολύτιμα ευρήματα από την καθημερινή λειτουργία θα ενσωματωθούν στον στρατηγικό προσανατολισμό του στόλου οχημάτων της πόλης της Βιέννης», ξεκαθάρισε ο Czernohorzky.
Ο εξηλεκτρισμός στόλου προχωρά επίσης στον τομέα των λεωφορείων. Η Wiener Linien ξεκίνησε πρόσφατα την κατασκευή ενός κέντρου για ηλεκτρικά λεωφορεία νότια της πρωτεύουσας. Από εκεί θα βγούν στο δρόμο 52 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία στο άμεσο μέλλον.