Αναμφίβολα ο σχεδιασμός στα σύγχρονα αυτοκίνητα, από αρκετούς έχει κατηγορηθεί ως αδιάφορος. Σε κάποιες περιπτώσεις σίγουρα ισχύει, αλλά όχι για όλα τα μοντέλα. Εμείς σε αυτό το άρθρο δεν θα εστιάσουμε στα συμβατικά μοντέλα, αλλά σε ορισμένα από τα πιο παράξενα δημιουργήματα σε τέσσερις τροχούς. Ας τα δούμε καλύτερα!
Leyat Helica
Το 1909, ο Γάλλος Marcel Leyat είχε το όραμα να κατασκευάσει ένα αεροσκάφος. Όμως λόγω έλλειψης χρημάτων, αποφάσισε αντ’ αυτού να δημιουργήσει ένα αεροπλάνο χωρίς φτερά. Έτσι γεννήθηκε το εικονιζόμενο Helica. Κατασκευασμένο από ξύλο, ήταν ελαφρύ και αρκετά αποδοτικό με τον δικό του τρόπο, με τελική 170 χλμ./ώρα. Παρουσιάστηκε στην έκθεση αυτοκινήτου του Παρισιού το 1921 και κατασκευάστηκαν μόνο 30 κομμάτια.
Παρουσίαση: Honda e:Ny1 Δυναμικό και κομψό
Tesla Cybertruck
Πριν ο Elon Musk αποκαλύψει το νέο ηλεκτρικό του pickup ακόμα και ως concept, οι περισσότεροι νομίζαμε ότι θα μοιάζει με μια βελτιωμένη εκδοχή του Ford F-150. Όμως ο εκκεντρικός Elon μας διέψευσε και έφερε στην παραγωγή ένα όχημα που μοιάζει έτοιμο να ταξιδέψει στον πλανήτη Άρη. Δεδομένης της φανερής εμμονής του δημιουργού της Tesla με αυτόν τον πλανήτη, ίσως αυτός να ήταν ο σκοπός.
Fiat Multipla
Το πρώτο αυτοκίνητο της Fiat που είχε το όνομα Multipla ήταν το 600 Multipla του 1956. Ένα μικρό αυτοκίνητο 3.531 χλστ. που θεωρητικά μπορούσε να μεταφέρει έξι άτομα. Η πιο σύγχρονη εκδοχή του ήρθε το 1998, ένα αυτοκίνητο έξι θέσεων με μήκος λιγότερο από τέσσερα μέτρα. Ωστόσο, ο αμφιλεγόμενος σχεδιασμός του προκάλεσε συζητήσεις, κάτι που ξάφνιασε ακόμα και τη Fiat. Έτσι το 2004, το ανανεωμένο μοντέλο είχε διαφοροποιημένη εμφάνιση κατά 80%.
Podcast: Ο Πρόεδρος της HAEE στο CarsElectric.gr
Stout Scarab
Η Fiat μπορεί να ισχυριστεί ότι είναι ο κατασκευαστής του πρώτου MPV μαζικής παραγωγής, αλλά η αμερικανική Stout πιθανόν να το πέτυχε αρκετά νωρίτερα το 1932. Βέβαια με ένα αυτοκίνητο που δεν «έπιασε» ούτε διψήφια νούμερα παραγωγής. Εξαιρετικά αεροδυναμικό για την εποχή του, με ένα ενιαίο αλουμινένιο σασί και έναν κινητήρα Ford Flathead V8 στο πίσω μέρος. Οι χώροι ήταν αρκετοί για έξι άτομα, αλλά εξαιρετικά ακριβό και για αυτό δεν προχώρησε εμπορικά.
Reeves-Overland Octoauto
Ο Milton Reeves από την Ιντιάνα των Η.Π.Α. ήταν ένας από τους πρώτους εφευρέτες κινητήρων. Όμως αποφάσισε να κάνει ένα βήμα παραπάνω. Έτσι, πήρε ένα Overland του 1910 και πρόσθεσε τέσσερις επιπλέον τροχούς για μεγαλύτερη άνεση στους κακοτράχαλους δρόμους. Το μήκος του Ocoauto ξεπερνούσε τα 6 μέτρα και σύμφωνα με μαρτυρίες της εποχής ήταν άνετο. Αλλά δύσκολο στην κατασκευή και συνεπώς ακριβό στην αγορά. Χωρίς πελάτες, ο Reeves αφαίρεσε έναν άξονα για να δημιουργήσει ένα αυτοκίνητο με έξι τροχούς, αλλά αυτό δεν έλυσε το πρόβλημα.
Πώς η iXion «απογειώνει» την ηλεκτροκίνηση;
Dymaxion
Στις αρχές της δεκαετίας του 1930, ο Αμερικανός εφευρέτης Buckminster Fuller σχεδίασε ένα ιδιαίτερο όχημα. Στόχος του ήταν πέρα από το δρόμο να μπορεί και να κινείται και στον αέρα. Διέθετε έναν κινητήρα Ford Flathead V8 στο πίσω μέρος, με τη δύναμη να μεταφέρεται εμπρός. Πέρα από τους δυο τροχούς εμπρός, διέθετε και έναν πίσω που πρόσφερε μοναδική ευελιξία. Όμως αυτή η διάταξη είχε δυσκολία ελέγχου σε υψηλές ταχύτητες. Κάτι που διαπιστώθηκε με άσχημο τρόπο. Ένας δοκιμαστής έχασε τη ζωή του σε ένα ατύχημα κατά την προσπάθεια απογείωσης.
Zippo car
Στην Αμερική το 1940 τα αυτοκίνητα προώθησης προϊόντων ήταν της μόδας. Αυτή η τάση συνέπεσε με την περίοδο όπου το κάπνισμα ήταν της μόδας. Αυτό το εκμεταλλεύτηκε, ο κατασκευαστής αναπτήρων Zippo, όπου και κατασκεύασε ένα ιδιαίτερο Chrysler New Yorker του 1947. Το Chrysler ξεχώριζε, μιας και ένα μέρος του αμαξώματος φιλοξενούσε μια κλίμακα του διάσημου αναπτήρα.
Test Ride || Horwin SK1: Πολυεργαλείο (Video)
Volkswagen Thing
Ως γνωστόν ο Χίτλερ συνέβαλλε στη δημιουργία του διαχρονικού Σκαραβαίου (Beetle). Όμως η επιθυμία του να κατακτήσει τον κόσμο κατά τον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο, είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία του στρατιωτικού Kübelwagen. Η Volkswagen συνέχισε την ανάπτυξή του και μετά τον πόλεμο και ο Δυτικογερμανικός στρατός και άλλες δυνάμεις του ΝΑΤΟ απέκτησαν συνολικά 50.000 τέτοια αυτοκίνητα. Στη συνέχεια η VW συνειδητοποίησε ότι θα μπορούσε να έχει εμπορικό ενδιαφέρον και άρχισε να πουλάει το αυτοκίνητο, έπειτα γνωστό ως Model 181, τόσο στην Ευρώπη, όσο και στην Αμερική. Βέβαια στις αγορές των Η.Π.Α. οι κανονισμοί ασφαλείας έβαλαν στοπ στην εμπορική του καριέρα.
Nissan Cube
Το Cube ήρθε στην αγορά ώστε να προσφέρει άνεση και πρακτικότητα. Το μικρό του μέγεθος και η εργονομία του απέσπασαν θετικά σχόλια στην Ιαπωνία, αλλά στις υπόλοιπες αγορές του κόσμου δεν είχε την εμπορική πορεία που ήθελε το τμήμα Marketing της Nissan.
Σε τι μπελάδες μπορούν να σας βάλουν οι συσκευές εντοπισμού;
Chrysler Turbine Car
Το Chrysler Turbine Car κατασκευάστηκε από το 1963 έως το 1964. Όλα ήταν βαμμένα σε χρυσαφί χρώμα και ο κινητήρας απέδιδε 130 ίππους. Από τα 55 μοντέλα που βγήκαν από την παραγωγή, τα 50 αυτοκίνητα δόθηκαν στο κοινό για δοκιμές. Αρκετά δύστροπο με πολύπλοκη διαδικασία εκκίνησης, αργή επιτάχυνση και τεράστια κατανάλωση.
Carver
Ο σχεδιαστής του Carver, Chris van den Brink, ήθελα το όχημά του να προσφέρει την άνεση και την προστασία από τη βροχή ενός αυτοκινήτου, με την ευελιξία μιας μοτοσικλέτας. Έτσι, δημιούργησε το Carver, που μπορούσε να πάρει κλίση 45 μοιρών. Τη δύναμη πρόσφερε ένας κινητήρα 660 κ.εκ. με 65 ίππους και τελική 193 χλμ./ώρα.
Butagaz Car
Οι Γάλλοι είχαν πάντα μια προτίμηση στα περίεργα αυτοκίνητα. Βέβαια το Butagaz υπερβαίνει το χαρακτηρισμό του περίεργου. Κατασκευάστηκαν μόλις επτά κομμάτια, με τη βάση να αποτελεί Simca 1000. Το τιμόνι είχε τροποποιηθεί ανάλογα, ώστε ο οδηγός να μπορεί να κάθεται πιο μπροστά.
Από τι μπορεί να «μείνει» ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο;
Nissan Land Glider
Η Nissan έχει εξερευνήσει πολλούς ασυνήθιστους τρόπους για τη βελτίωση του αυτοκινήτου. To Land Glider ήταν μια ακόμη προσπάθεια σε αυτήν την αναζήτηση. Το Land Glider ήταν ηλεκτρικό με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Εντύπωση προκαλούσαν οι κλίσεις που έπαιρνε, μιμούμενο τη λειτουργία μιας μοτοσικλέτας.
Lamborghini LM002
Η Lamborghini LM002 είναι ένα από τα σκληροπυρηνικά off-road αυτοκίνητα που κατασκεύασε η Lamborghini στο παρελθόν. Η αιχμηρή LM002 διέθετε έναν μεγάλο V12 κινητήρα που έδινε δύναμη σε όλους τους τροχούς.
Test Drive | | Hyundai Ioniq 6: Ένα διαφορετικό Sport Sedan με περγαμηνές
Birdseye Pea Car
Το μοντέλο φτιάχτηκε για για προωθητικούς σκοπούς της εταιρείας Birdseye. Το Birdseye Pea Car “πατούσε” σε ένα σασί από kart, με τον κινητήρα να προσφέρει η Honda.
Glenfrome Facet
Η εταιρεία Glenfrome, με έδρα το Μπρίστολ, κατασκεύασε μια σειρά από ενδιαφέροντα αυτοκίνητα στα ‘80s. Ένα εξ αυτών ήταν το Facet, που «πάταγε» στο πολυτελές Range Rover. O σχεδιασμός του ήταν εκκεντρικός και γινόταν εκτεταμένη χρήση fibreglass. Η παραγωγή περιορίστηκε σε μόλις 50 κομμάτια με τιμή αγοράς, το 1983, 55.000 λίρες.
Tatra T77
To Tatra T77 πρέπει να φαινόταν εκτός πραγματικότητας όταν πρωτοεμφανίστηκε το 1934. Διέθετε έναν αεροδυναμικό σχεδιασμό και έναν V8 κινητήρα 3 λίτρων με 60 ίππους. Στην πορεία η ισχύς έφτασε τους 75 ίππους. Αρκετά ακριβό για την εποχή του, το T77 πούλησε μόλις 106 αυτοκίνητα από το 1934 έως το 1936 και μόνο λίγα επιβιώνουν σήμερα. Ένα από αυτά πουλήθηκε σε δημοπρασία στις Ηνωμένες Πολιτείες το Μάρτιο του 2023 για 390.000 δολάρια.
Test Drive | | Toyota Prius : Νέο και διαφορετικό
Oeuf electrique
Όταν οι Γερμανοί κατέλαβαν τη Γαλλία το 1940, άρπαξαν άμεσα τα περισσότερα αυτοκίνητα της χώρας. Ο πολυπράγμων βιομηχανικός σχεδιαστής Paul Arzens δημιούργησε αυτήν την απάντηση για τους Γερμανούς. Ένα ελαφρύ ηλεκτρικό όχημα, κατασκευασμένο από αλουμίνιο και πλεξιγκλάς. Το κινούσε ένας ηλεκτρικός κινητήρας, που αντλούσε ενέργεια από πέντε μπαταρίες 12V. Το βάρος του άγγιζε τα 350 κιλά και η αυτονομία άγγιζε τα 96 χιλιόμετρα, με τελική 70 χλμ./ώρα.
TASCO
Ο σχεδιαστής Gordon Buehrig εργάστηκε σε αρκετά μοντέλα Duesenberg και Cord πριν ιδρύσει την εταιρεία The American Sports Car Company (TASCO). Το πρώτο και μοναδικό μοντέλο της εταιρείας μοιάζει λίγο με αεροπλάνο χωρίς φτερά. Κάτω από το καπό είχε έναν κινητήρα Flathead Ford V8, τροποποιημένο για καλύτερη απόδοση.
Test Ride || Tinbot RS1 35W: To sport naked που θα σας μαγέψει!
Yamaha OX99-11
Ένα από τα πιο σπάνια και εξωτικά supercars της δεκαετίας του 1990 που διέθετε τεχνολογία από τη Formula 1. Ο οδηγός ήταν στο κέντρο και ακριβώς πίσω του ο συνοδηγός. Ο σχεδιασμός του ήταν αρκετά πρωτοποριακός, με τον 12κύλινδρο κινητήρα 3,5 λίτρων σε διάταξη V, να αποδίδει 400 ίππους. Η Yamaha κατασκεύασε μόνο τρία OX99-11, αφού συνειδητοποίησε ότι δεν υπήρχε εμπορικό ενδιαφέρον.
Toyota i-Road
Η Toyota στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης το 2013 κέντρισε το ενδιαφέρον με την παρουσίαση του i-Road. Εκτός από τον σχεδιασμό του εσωτερικού με 1+1 καθίσματα, το i-Road είχε φάρδος μόλις 90 εκατοστά.