Ερευνητές βρήκαν νέο τρόπο για να επαναφορτίζουν τα ηλεκτρικά οχήματα σε πέντε λεπτά

Για να φορτιστεί ένα ηλεκτρικό όχημα γρηγορότερα, χρειάζεται να περάσει υψηλότερης έντασης ρεύμα μέσω του καλωδίου φόρτισης.

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα μπορούσαν να επαναφορτιστούν πλήρως σε λιγότερο από 5 λεπτά με τη νέα σχεδίαση καλωδίων σταθμών φόρτισης που δημιούργησαν οι μηχανικοί του Πανεπιστημίου Purdue.

Τα νέα καλώδια σταθμών φόρτισης, για τα οποία εκκρεμεί δίπλωμα ευρεσιτεχνίας, θα επαναφορτίζουν πλήρως ορισμένα ηλεκτρικά οχήματα σε λιγότερο από πέντε λεπτά.

Το «κλειδί» του νέου συστήματος φόρτισης βρίσκεται στην ψύξη του καλωδίου

Σήμερα, οι φορτιστές έχουν σχετικά περιορισμένες δυνατότητες στο πόσο γρήγορα μπορούν να φορτίσουν την μπαταρία ενός EV, λόγω του κινδύνου υπερθέρμανσης.

Για να φορτιστεί ένα EV γρηγορότερα, χρειάζεται να περάσει υψηλότερης έντασης ρεύμα μέσω του καλωδίου φόρτισης. Όσο υψηλότερη είναι η ένταση του ρεύματος, τόσο μεγαλύτερη ποσότητα θερμότητας πρέπει να μειωθεί για να παραμείνει λειτουργικό το καλώδιο φόρτισης.

Χρησιμοποιώντας μια εναλλακτική μέθοδο ψύξης, οι ερευνητές του πανεπιστημίου Purdue σχεδίασαν ένα καλώδιο φόρτισης που μπορεί να διοχετεύσει ρεύμα 4,6 φορές περισσότερο από τους ταχύτερους διαθέσιμους φορτιστές EV στην αγορά σήμερα, μειώνοντας έως και 24,22 κιλοβάτ θερμότητας.

Το έργο χρηματοδοτήθηκε από στο πλαίσιο συνεργασίας έρευνας και ανάπτυξης μεταξύ της Ford Motor Co. και του πανεπιστημίου Purdue.

Οι χρόνοι αναμονής και η τοποθεσία του φορτιστή αποτελούν τους κύριους λόγους για τους οποίους οι άνθρωποι δεν αγοράζουν ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Ο χρόνος φόρτισης του ηλεκτρικού οχήματος μπορεί να ποικίλλει ευρέως σήμερα, από 20 λεπτά έως και σε πολλές ώρες με τη χρήση, για παράδειγμα, ενός οικιακού σταθμού φόρτισης.

Μάλιστα, οι χρόνοι αναμονής και η τοποθεσία του φορτιστή αναφέρονται ως κύριες πηγές άγχους για άτομα που σκέφτονται να αποκτήσουν ηλεκτρικό όχημα.

H Ford επενδύει στην έρευνα του Purdue

«Η Ford έχει δεσμευτεί να κάνει τη μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση εύκολη», δήλωσε ο Matt Stover, Διευθυντής φόρτισης, ενεργειακών υπηρεσιών και επιχειρηματικής ανάπτυξης στη Ford.

«Είμαστε στην ευχάριστη θέση να υποστηρίξουμε την έρευνα του Purdue, η οποία έχει τη δυνατότητα να κάνει την ιδιοκτησία ηλεκτρικών οχημάτων και εμπορικού στόλου πιο ελκυστική και προσβάσιμη».

Πηγή φωτογραφίας: Purdue University photo/Jared Pike)

Αν και το πρωτότυπο δεν έχει δοκιμαστεί ακόμη σε ηλεκτρικά οχήματα, ο Issam Mudawar, καθηγητής Μηχανολογίας του πανεπιστημίου Purdue και οι μαθητές του έδειξαν στο εργαστήριο ότι το πρωτότυπό τους μπορεί να περάσει ρεύμα εντάσεως πάνω από 2.400 αμπέρ.

Οι πιο προηγμένοι φορτιστές του κλάδου παρέχουν μόνο ρεύμα έως 520 αμπέρ και οι περισσότεροι φορτιστές που είναι διαθέσιμοι στους καταναλωτές υποστηρίζουν ρεύμα με μικρότερη τάση από 150 αμπέρ.

Το εργαστήριο του Issam Mudawar σκοπεύει να συνεργαστεί με κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων και καλωδίων φόρτισης για να δοκιμάσει το πρωτότυπο σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέσα στα επόμενα δύο χρόνια.

Η δοκιμή θα καθορίσει περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τις ταχύτητες φόρτισης για συγκεκριμένα μοντέλα EV. 

Μείωση θερμότητας για τη μικρότερους χρόνους φόρτισης των EV’s

Οι σταθμοί φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων βασίζονται σε συστήματα υγρής ψύξης για τη μείωση της θερμότητας από τα καλώδια τους.

Η αύξηση της έντασης του ρεύματος μέσω ενός καλωδίου φόρτισης χρησιμοποιώντας αυτή τη μέθοδο θα απαιτούσε μεγαλύτερα αγώγιμα καλώδια και περισσότερο ψυκτικό υγρό, καθιστώντας το καλώδιο βαρύτερο και δύσκολο στον χειρισμό του από τους πελάτες.

ACEA: Mόλις 1 στα 9 σημεία φόρτισης στην ΕΕ διαθέτει ταχυφορτιστή – Τι ισχύει στην Ελλάδα

Τα τελευταία 37 χρόνια, ο Issam Mudawar έχει αναπτύξει τρόπους για να ψύχει πιο αποτελεσματικά τα ηλεκτρονικά μέρη. Με τη δέσμευση θερμότητας τόσο σε υγρή κατάσταση, όσο και σε μορφή ατμού, το συγκεκριμένο σύστημα ψύξης είναι ικανό να μειώσει τουλάχιστον 10 φορές την παραγόμενη θερμότητα.

Αυτά τα πλεονεκτήματα ψύξης καθιστούν δυνατή τη χρήση μικρότερης διαμέτρου καλωδίου, ενώ περνάει ρεύμα υψηλότερης έντασης.

Η Alpitronic δημιούργησε μια νέα λύση DC φόρτισης

Το καινοτόμο καλώδιο φόρτισης που αναπτύχθηκε από το πανεπιστήμιο Purdue μπορεί να διοχετεύσει ηλεκτρικό ρεύμα πολύ υψηλότερης έντασης από αυτό που παρέχουν οι φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων που διαθέτουν την υψηλότερη απόδοση στη βιομηχανία αυτή την στιγμή.

NEWSLETTERΟι ειδήσεις μας κατευθείαν στο inbox σας!