eSkootr: Όλα όσα πρέπει να ξέρετε για το 1ο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ηλεκτρικών πατινιών που ξεκινά

Η καθιέρωση της κουλτούρας των ηλεκτρικών αυτοκινήτων και γενικότερα της ηλεκτροκίνησης, πλέον, δεν αποτελεί μία μελλοντική πραγματικότητα, αλλά μία «ζωντανή» και εξελισσόμενη καθημερινότητα.

Σε αυτήν τη νέα «επανάσταση» κερδίζουν συνεχώς έδαφος και τα μηχανοκίνητα αθλήματα με οχήματα που είναι είτε υβριδικά, είτε αμιγώς ηλεκτρικά. Με πρωτοπόρο σε αυτόν τον τομέα το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα ABB Formula E, του οποίου οι φανατικοί φίλαθλοι αυξάνουν με γεωμετρική πρόοδο, έως το Extreme E Prix, το Airspeeder και τις υβριδικές συμμετοχές σε έναν από τους πιο σκληρούς και δύσκολους αγώνες του μηχανοκίνητου αθλητισμού σε όλον τον κόσμο, το Rally Dakar, σειρά παίρνει ένα ακόμα «παιδί» της βιώσιμης κινητικότητας και μικροκινητικότητας, τα ηλεκτρικά πατίνια!

Με τους πρώτες αγώνες να ξεκινούν προς το τέλος του 2021, το Electric Skootr Championship θα είναι το πρώτο, παγκοσμίως, το οποίο πηγάζει μέσα από την «καρδιά» της μικροκινητικότητας, τα ηλεκτρικά πατίνια.

Μια πρώτη αναφορά στο «νεοσύστατο» ηλεκτροκίνητο πρωτάθλημα είχαμε κάνει και ΕΔΩ.

Διαβάστε επίσης: Δημιουργείται νέο πρωτάθλημα αγώνων με… ηλεκτρικά πατίνια

Η αρμόδια διοργανώτρια Αρχή αναφέρει πως έχει σχεδιάσει και θα χρησιμοποιούνται αγωνιστικών προδιαγραφών ηλεκτρικά πατίνια, τα οποία θα ξεπερνούν τα 100 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα, ενώ θα μπορούν να στρίβουν με κλίση άνω των 50ο μοιρών!

Από την πρώτη περιγραφή ο καθένας αντιλαμβάνεται πως θα είναι ένα ακόμα συναρπαστικό, νέο αγώνισμα το οποίο γρήγορα θα κερδίσει το δικό του κοινό.

Αυτό βέβαια, όσον αφορά τους αγώνες, κυρίως. Διότι, σύμφωνα με τους διοργανωτές και τις εταιρείες που θα συμμετάσχουν, ο στόχος είναι, μέσω του πρωταθλήματος, να εξελιχθούν τα ηλεκτρικά πατίνια, ώστε η Μικροκινητικότητα και η ασφάλεια των αναβατών στην καθημερινότητά τους να ενισχυθεί και να περάσει στην αγορά με την τεχνογνωσία που θα αποκτηθεί.

Η ιστορία και το μέλλον πίσω από το eSkootr

Τα ηλεκτρικά πατίνια βρίσκονται στην κυκλοφορία εδώ και αρκετά χρόνια. Έχοντας αλλάξει τον τρόπο αστικής μετακίνησης σε πολλές μεγαλουπόλεις σε όλον τον κόσμο, τα ηλεκτρικά πατίνια έχουν αποδείξει πως είναι ευέλικτα, πολύ χρήσιμα, ευκολοδήγητα αλλά και, ορισμένες φορές, αντικείμενο αντιπαράθεσης, λόγω της οδηγικής συμπεριφοράς κάποιων αναβατών.

Διαβάστε επίσης: Οι χώρες που τροποποιούν τον Κ.Ο.Κ για τα ηλεκτρικά πατίνια

Αναφερόμενοι σε όλα αυτά, ίσως αποτελεί και έκπληξη που εδώ και τόσο καιρό δεν είχε ιδρυθεί ένα πρωτάθλημα αγώνων με αυτά!

Όπως φαίνεται, όμως, ήρθε η στιγμή αυτό να γίνει πραγματικότητα και το Πρωτάθλημα Ηλεκτρικών Πατινιών «μπαίνει στην πρίζα»!

Τα Ηλεκτρικά Πατίνια που ξεχωρίζουν

Τα ηλεκτρικά πατίνια που θα συμμετέχουν στους αγώνες δεν θα είναι όπως αυτά που κυκλοφορούν στο εμπόριο και συναντάμε καθημερινά στους δρόμους.

Το eSkootr, που είναι προγραμματισμένο να ξεκινήσει τους επόμενους μήνες, όπως αναφέρει η επίσημη ιστοσελίδα, θα είναι το πρώτο παγκόσμιο πρωτάθλημα ηλεκτρικών πατινιών στον κόσμο.

Και όποιος πίστευε πως σε αυτό θα τρέχουν ηλεκτρικά πατίνια του εμπορίου, λανθάνει. Όπως αναφέραμε, αυτά θα ξεπερνούν τα 100 χλμ./ώρα και όπως γίνεται αντιληπτό ο χειρισμός τους δεν θα είναι και πολύ εύκολος!

Αυτός είναι και ένας από τους λόγους που οι αναβάτες θα φορούν προστατευτικό εξοπλισμό και αγωνιστικά κράνη.

Τα τεχνικά χαρακτηριστικά των αγωνιστικών eSkootr S1X

Το αγωνιστικό ηλεκτρικό πατίνι που θα οδηγούν οι αναβάτες θα είναι το eSkootr S1X, το οποίο θα είναι εξοπλισμένο με «αεροδυναμικό» σχεδιασμό, 6,5 ιντσών ζάντες αλουμίνιου, ενώ θα βγάζει δύναμη 12 kW!

Το βάρος του θα είναι, περίπου, στα 35 κιλά και θα τροφοδοτείται από μία μπαταρία 1,33 kWh, η οποία θα του χαρίζει «αγωνιστική» αυτονομία από 8 έως 10 λεπτά.

Όπως γίνεται αντιληπτό, οι αγώνες δεν θα έχουν μεγάλη διάρκεια, όπως και δεν θα καλύπτουν μεγάλες αποστάσεις, όπως τα υπόλοιπα ηλεκτροκίνητα αγωνίσματα.

Όπως υπολογίζεται, οι πίστες του eSkootr θα είναι μήκους ενός χιλιομέτρου και θα συμμετέχουν 30 διαγωνιζόμενοι.

Σίγουρα θα είναι κάτι διαφορετικό από όλα αυτά που έχουμε δει και ο ανταγωνισμός, σε συνδυασμό με τις ιδιαιτερότητες των ηλεκτρικών πατινιών, αναμένεται να προσελκύσουν το κοινό.

Διαβάστε επίσης: Το προσωρινό καλεντάρι της Formula E για το 2022 – Έρχονται τρεις νέες τοποθεσίες την 8η σεζόν