Ευρώπη: Άμεση η ανάγκη επέκτασης του δικτύου φορτιστών

Η Ευρώπη βρίσκεται αντιμέτωπη με την ελλιπή υποδομή του δικτύου φορτιστών ηλεκτρικών οχημάτων, όπως αναφέρει σχετική έρευνα.

Σύμφωνα με έρευνα της EY και της Eurelectric, η Ευρώπη αντιμετωπίζει έλλειψη σε φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων. Συγκεκριμένα, οι κυβερνήσεις και οι αρμόδιες επιχειρήσεις κοινής ωφέλειας πρέπει να μειώσουν την γραφειοκρατία για την εγκατάσταση φορτιστών. Μόνο έτσι θα είναι έτοιμη η Ευρώπη για την κυκλοφορία 130 εκατομμυρίων ηλεκτρικών οχημάτων ως το 2035.

Η κατάσταση στην Ευρώπη

Σήμερα, κυκλοφορούν στην ευρωπαϊκή αγορά 3,3 εκατομμύρια ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Ένα στα έντεκα νέα αυτοκίνητα, μάλιστα, εντός Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι αμιγώς ηλεκτρικό. Μία αύξηση σε ποσοστό 63% σε σχέση με το 2020.

Σχετικά με το δίκτυο φορτιστών, η Ευρώπη διαθέτει σήμερα 374.000 δημόσιους φορτιστές. Με τα 2/3 των εν λόγω φορτιστών σε 5 χώρες. Συγκεκριμένα, η Ολλανδία, η Γαλλία, η Ιταλία, η Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο απολαμβάνουν τη μεγαλύτερη συγκέντρωση των φορτιστών στην επικράτεια τους. Από την άλλη πλευρά, αρκετές χώρες εντός Ε.Ε. δεν διαθέτουν ούτε ένα φορτιστή ανά 100 χιλιόμετρα.

Έρευνα: Εσύ θα πλήρωνες παραπάνω για να μη ρυπαίνεις;

Οι μελλοντικές ανάγκες

Η Ευρώπη θα χρειαστεί 65 εκατομμύρια φορτιστές για να ανταποκριθεί στον όγκο των ηλεκτρικών οχημάτων ως το 2035. Σύμφωνα με τον Serge Cole, υπεύθυνο παγκόσμιας ενέργειας και πόρων της EY, οι ετήσιες ανάγκες της Ευρώπης θα είναι μισό εκατομμύριο φορτιστές ως το 2030 και ένα εκατομμύριο φορτιστές ετησίως μετά το 2030. Αυτό είναι το ιδανικό χρονοδιάγραμμα για τις κυβερνήσεις και τους αρμόδιους ηλεκτροδοτικούς παρόχους, έτσι ώστε να καλύψουν τις ηλεκτρικές ανάγκες της ηπείρου.

«Η κατασκευή δημόσιας υποδομής φόρτισης αντιμετωπίζει τεράστιες καθυστερήσεις λόγω έλλειψης αδειοδότησης και ανορθολογικού σχεδιασμού». Αυτή είναι η δήλωση του Kristian Ruby, γενικού γραμματέα της Eurelectric. Ουσιαστικά, τόνισε στους αρμόδιους πολιτικούς όλων των βαθμίδων την ύπαρξη ανάγκης αδειοδότησης, καθώς οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων θα αυξήσουν την ανάγκη ηλεκτροδότησης κατά 11%.

Ε.Ε: Νέα συστήματα ασφαλείας για αυτοκίνητα, ποδηλάτες και πεζούς

Ο κίνδυνος υπερφόρτωσης των τοπικών δικτυών

Για να την αποφυγή του κινδύνου κατάρρευσης των τοπικών δικτύων, είναι σημαντικό οι ιδιοκτήτες ηλεκτρικών αυτοκινήτων να λάβουν κίνητρα για φόρτιση εκτός ωραρίου αιχμής. Συγκεκριμένα, η έρευνα αναφέρει την προσφορά μειωμένης τιμολόγησης για τη φόρτιση κατά τις νυχτερινές ώρες. Κάτι τέτοιο θα μειώσει τη ζήτηση ρεύματος κατά 21% την ώρα αιχμής.

Editorial

newsletter-graphic-carselectric.gr
Οι ειδήσεις μας κατευθείαν στο inbox σας!