Plug-in υβριδικά: Έρχεται η κατάργηση τους;

Τα plug-in υβριδικά οχήματα θα θεωρούνται ασύμφορα, μετά την επιβολή των αυστηρότερων κανονισμών ρύπων το 2025.

Ακούστε το άρθρο

Η Ευρωπαϊκή Ένωση θα επιβάλλει αυστηρότερους κανονισμούς σε σχέση με τους ρύπους από το 2025. Κάτι τέτοιο θα σταματήσει το χαρακτηρισμό των plug-in υβριδικών αυτοκινήτων ως «βιώσιμες επενδύσεις». Ουσιαστικά, η μικρότερη διάρκεια ζωής για τα plug-in υβριδικά θα λειτουργήσει αποτρεπτικά για τους επενδυτές.

Αύξηση πωλήσεων για υβριδικά, plug-in hybrid και ηλεκτρικά

Τα plug-in υβριδικά

Τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα ξεκίνησαν ως μια τεχνολογία «μετάβασης» προς τα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Συνδυάζουν, μάλιστα έναν ηλεκτρικό με έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης. Επιπλέον, με τις ισχύουσες διατάξεις θεωρούνται ισοδύναμα με τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες, επομένως, προχώρησαν σε επενδύσεις δεκάδων δισεκατομμυρίων σε αυτή την τεχνολογία.

Γερμανία: Καταργεί τις επιδοτήσεις για τα plug-in hybrid

Σύμφωνα, λοιπόν, με αρκετές αυτοκινητοβιομηχανίες οι νέοι κανονισμοί ρύπων θα μετατρέψουν τα plug-in υβριδικά σε ασύμφορο μέσο αυτοκίνησης. Η πώληση, δηλαδή, των εν λόγω οχημάτων θα δυσκολέψει αισθητά.

Ο Adrian Hallmark, CEO της Bentley, δήλωσε:

«Είναι τρελό να το κάνεις αυτό μέχρι το 2025, διότι ουσιαστικά σκοτώνεις τη ζήτηση σήμερα. Για τους περισσότερους ανθρώπους, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο με μπαταρία δεν είναι ακόμη πρακτικό».

Πωλήσεις ηλεκτρικών και υβριδικών: Αύξηση 9,3% τον Φεβρουάριο

Αξιωματούχος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής δήλωσε:

«Τα PHEV είναι μια τεχνολογία μετάβασης προς την κινητικότητα μηδενικών εκπομπών. Για να επιτευχθεί ένας συνολικός στόχος ουδετερότητας για το κλίμα το 2050, σχεδόν όλα τα αυτοκίνητα στους δρόμους πρέπει να έχουν μηδενικές εκπομπές μέχρι εκείνη τη στιγμή».

Γερμανία: Αύξηση πωλήσεων για υβριδικά και ηλεκτρικά

Τα plug-in υβριδικά, οι ρύποι και οι πωλήσεις

Κατά την έρευνα της οργάνωσης «European NGO Transport & Environment», όταν τα plug-in υβριδικά οχήματα χρησιμοποιούν το θερμικό κινητήρα, εκπέμπουν CO2 σε μεγαλύτερο ποσοστό από τα συμβατικά αυτοκίνητα. Τη μεγαλύτερη εκπομπή ρύπων προκαλεί το μεγάλο βάρος του αυτοκινήτου λόγω των μπαταριών.

Τέλη ταξινόμησης μειωμένα για τα υβριδικά

Παράλληλα, οι πωλήσεις των Plug-in υβριδικών αυτοκινήτων άγγιξαν τις 507.000 το 2020. Σημείωσαν μάλιστα ρεκόρ υπερδιπλασιασμού. Επιπλέον, κατά το διάστημα 2020-2024 οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα επενδύσουν 200.000 δολάρια στην ηλεκτροκίνηση.

Έρευνα: Οι Έλληνες «ψήνονται» για ηλεκτρικό ή υβριδικό αυτοκίνητο

Τι θα γίνει στο μέλλον;

O Stephan Neugebauer, πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης Πρωτοβουλίας Πράσινων Οχημάτων, δήλωσε:

«Θα αγοράσουν όλοι οι πελάτες ηλεκτρικά αυτοκίνητα μέσα στα επόμενα 9-10 χρόνια; Δεν το πιστεύουμε. Γιατί; Επειδή μερικές φορές πρέπει να κάνεις ένα ταξίδι μεγάλων αποστάσεων, να πας διακοπές, να ρυμουλκήσεις ένα τρέιλερ. Και για αυτό, χρειάζεσαι δημόσιες υποδομές φόρτισης. Και αυτό θα εξακολουθεί να είναι ένα κρίσιμο ζήτημα».

abb_img