Aφήστε τα αυτοκίνητά σας και εορτάστε την Ευρωπαϊκή Ημέρα χωρίς αυτοκίνητο

Η δημοφιλία του ηλεκτρικού ποδηλάτου, σε όλον τον κόσμο, που βρίσκεται στο υψηλότερο σημείο από ποτέ, όπως και τα ηλεκτρικά πατίνια, αντικαθιστούν τον τρόπο μετακίνησης για κοντινές αποστάσεις για τις οποίες, μέχρι πρόσφατα, οι περισσότεροι χρησιμοποιούσαν το αυτοκίνητό τους.

Τα φιλικά προς το περιβάλλον μέσα μεταφοράς και η μικροκινητικότητα σταδιακά κερδίζει έδαφος, βρίσκοντας θέση στις καρδιές των πολιτών για τη μετακίνησή τους στις πόλεις.

Στις 22 Σεπτεμβρίου πολλές χώρες της Ευρώπης, ανάμεσά τους και η Ελλάδα, εορτάζουν την Ευρωπαϊκή Ημέρα Χωρίς Αυτοκίνητο.

Η Ευρωπαϊκή Ημέρα Χωρίς Αυτοκίνητο εορτάστηκε για πρώτη φορά στη Γαλλία το 1998 και καθιερώθηκε σε πανευρωπαϊκή κλίμακα με απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής το 2000.

Κάθε χρόνο, στις 22 Σεπτεμβρίου οι αρχές πολλών πόλεων κλείνουν το κέντρο τους για τα αυτοκίνητα και ενθαρρύνουν τους πολίτες τους να χρησιμοποιήσουν για τις μετακινήσεις τους τα μέσα μαζικής μεταφοράς, ποδήλατα, αλλά και τα πόδια τους.

Για τον λόγο αυτό πραγματοποιούνται διάφορες εκδηλώσεις, που στοχεύουν στην εξοικείωση μικρών και μεγάλων στη κουλτούρα του ποδηλάτου και συνολικά της μικροκινητικότητας.

Επειδή τα ηλεκτρικά ποδήλατα, όπως και τα ηλεκτρικά πατίνια, απαιτούν μηδαμινό χώρο στάθμευσης, δεν δημιουργούν κυκλοφοριακή συμφόρηση και δεν μολύνουν το περιβάλλον, μπορούν να αποτελέσουν τις λύσεις στο πρόβλημα της αστικής μετακίνησης των μεγαλουπόλεων.

Διαβάστε επίσης: Η ανάπλαση της Αθηναϊκής Ριβιέρας προβλέπει ποδηλατόδρομο μήκους 70 χλμ.

Μια μικρή αναδρομή στην ιστορία του ποδηλάτου 

ebikes

Μετά από πολλές προσπάθειες κατασκευής ποδηλάτου, φτάσαμε σχεδόν στα τέλη του 19ου αιώνα (1870), οπότε, οι Βρετανοί Τζέημς Στάρλεϋ και Ουίλιαμ Χίλμαν, σχεδίασαν ένα ποδήλατο με αρκετά μεγάλο μπροστινό τροχό, που ήταν και το πρώτο ολοκληρωμένο ποδήλατο, κατασκευασμένο από μέταλλο.

Τα επόμενα χρόνια προστέθηκαν η αλυσίδα, τα φρένα, το δυναμό και η σαμπρέλα, ενώ το ενδιαφέρον του αγοραστικού κοινού αυξανόταν διαρκώς.

Διαβάστε επίσης: Η δημοφιλία των ηλεκτρικών ποδηλάτων αναπτύσσεται ραγδαία και στην μετά τον Covid-19 εποχή

Το πρώτο μισό του 20ού αιώνα το ποδήλατο έγινε βασικό μέσο μετακίνησης για εκατομμύρια κατοίκους του πλανήτη, ενώ, σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, όπως η Γερμανία, η Δανία, η Ολλανδία, η χρήση του ποδηλάτου ήταν σε πολύ υψηλά επίπεδα.

Το Άμστερνταμ, η Κοπεγχάγη και η Βαρκελώνη είναι οι πόλεις όπου έχουν το ποδήλατο ως βασικό μέσο μετακίνησης .

Μερικά γεγονότα που συνδέονται με το ποδήλατο στην Ελλάδα

ebike

Στην Ελλάδα το πρώτο ποδήλατο ήρθε το 1885, και το 1890 ιδρύθηκε η Διεθνής Ποδηλατική Ομοσπονδία και πραγματοποιήθηκαν οι πρώτοι ποδηλατικοί αγώνες.

Το 1896 κατασκευάστηκε στην Αθήνα το πρώτο ποδηλατοδρόμιο της χώρας, με αφορμή τους πρώτους Ολυμπιακούς Αγώνες, όπου διακρίθηκαν ως Ολυμπιονίκες οι ποδηλάτες Κωνσταντινίδης και Παρασκευόπουλος.

Στην πατρίδα μας το πρώτο ποδήλατο κατασκευάστηκε από μία βιομηχανία στο Ναύπλιο.

Τρεις ελληνικές πόλεις διεκδικούν τον τίτλο της ποδηλατούπολης: η Καρδίτσα, η Κως και το Μεσολόγγι.

Το 2002 κατασκευάστηκε ποδηλατόδρομος μήκους 2,5 χλμ. μέσα στην πόλη του Μεσολογγίου, ενώ υπάρχει και περαστικός ποδηλατόδρομος, μήκους 4 χλμ. και πλάτους 2,5 μ. που φτάνει ως τη λιμνοθάλασσα.

O πρώτος ενιαίος ποδηλατοδρόμος, μήκους 27 χλμ, που θα ενώνει τη βόρεια Αθήνα με το παραλιακό μέτωπο, δρομολογείται με την επέκταση του υφιστάμενου δικτύου, από τον φαληρικό όρμο έως το Γκάζι – Θησείο.

Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι όπως έχουμε αναφέρει ξανά ότι  η ιστορία της μικροκινητικότητας γράφεται σε πραγματικό χρόνο!