Τα e-Scooters «επαναστατούν» στην Ευρώπη

Μέσα από το... παζλ των κανονισμών στις ευρωπαϊκές χώρες γίνεται εμφανής η ανάγκη διαμόρφωσης ενιαίας νομοθεσίας.

Ακούστε το άρθρο

Ορισμένες ευρωπαϊκές χώρες πράγματι διαθέτουν κανόνες για να μπορούν να φιλοξενήσουν ηλεκτρικά πατίνια στους δρόμους τους. Μπορεί για την ώρα να μη βλέπουμε την ύπαρξη μιας ενιαίας ευρωπαϊκής νομοθεσίας για τα μέσα μικροκινητικότητας. Ωστόσο, διάφορες χώρες προσπαθούν να εξυπηρετήσουν και αυτά τα μέσα μεταφοράς.

Οι ευρωπαϊκές χώρες τροποποιούν συνεχώς τους νόμους τους και να αναζητούν τρόπους για την ασφαλή διαχείριση της μικροκινητικότητας.

500 Iride: Το νέο ηλεκτρικό πατίνι της Fiat

Τα ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα και τα πρότυπα ασφαλείας

Τον Ιούνιο του 2019 τα ηλεκτρικά πατίνια νομιμοποιήθηκαν στο Βέλγιο και τη Γερμανία. Και στη Γαλλία οι κανονισμοί τέθηκαν σε ισχύ, τον Σεπτέμβριο του 2019. Η ιδιωτική χρήση ηλεκτρικών σκούτερ είναι νόμιμη πλέον σε πολλές χώρες, όχι όμως στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ολλανδία.

Οι μεγαλύτερες διαφορές προκύπτουν από την αναλογία των ιδιωτικών e-Scooter προς τα ενοικιαζόμενα σκούτερ. Σε άλλες χώρες επιτρέπονται ενώ σε άλλες όχι. Αν και η ενοικίαση ενός e-Scooter, αντί για την αγορά του, είναι δημοφιλής σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις.

Η «επανάσταση της μικροκινητικότητας» σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή απαιτεί περισσότερη προσπάθεια όσον αφορά στη δημιουργία των βέλτιστων πρακτικών της. Είναι απαραίτητο να δημιουργηθεί ένα σαφές πλαίσιο.

Τα μέσα μικροκινητικότητας θέτουν σημαντικά ζητήματα ασφάλειας. Αλλά ευτυχώς σήμερα έχουν αναπτυχθεί ορισμένα πρότυπα από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Τυποποίησης. Για παράδειγμα τα οχήματα που σίγουρα εξαιρούνται είναι αυτά που θεωρούνται παιχνίδια. Αλλά και τα οχήματα που δεν διαθέτουν σύστημα αυτοεξισορρόπησης. Ωστόσο δεν υπάρχουν κοινά πρότυπα χρήσης.

Porsche: Νέες συνεργασίες με φόντο τα ηλεκτρικά ποδήλατα

Το παζλ της νομοθεσίας της μικροκινητικότητας στην Ευρώπη

Στη Φινλανδία, οι φορείς εκμετάλλευσης προγραμμάτων ενοικίασης περιορίζουν τις ταχύτητες των ηλεκτρικών σκούτερ στα 20 χλμ./ώρα και στα 15 χλμ./ώρα τη νύχτα. Ενώ στο Παρίσι η ταχύτητα των ενοικιαζόμενων ηλεκτρικών σκούτερ περιορίζεται στα 10 χλμ./ώρα σε ορισμένες κεντρικές περιοχές.

Επίσης τα κράνη είναι υποχρεωτικά στη Φινλανδία, την Ελλάδα και τη Δανία και από τον Μάρτιο του 2022 στην Ισπανία.

Στη Γερμανία τα ηλεκτρικά σκούτερ θεωρούνται ως μια νέα κατηγορία μηχανοκίνητων οχημάτων. Οι αναβάτες πρέπει να έχουν ασφάλιση, αλλά, σε αντίθεση με τα μοτοποδήλατα, μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε ποδηλατόδρομους.

Ευρώπη: «Πράσινο φως» στο δρόμο για την ρύθμιση της μικροκινητικότητας 

Στο Βέλγιο, το ινστιτούτο VIAS (Βελγικό Ινστιτούτο Έρευνας Οδικής Ασφάλειας) πρότεινε κανονισμούς που θα καλύψουν το κενό γύρω από την ισχύουσα νομοθεσία. Μεταξύ άλλων πρότεινε ως ελάχιστο όριο ηλικίας τα 16 έτη και την απαγόρευση της οδήγησης στο πεζοδρόμιο.

Στην Γερμανία, το DVR (Γερμανικά Road Safety Council) έχει κάνει συστάσεις για τη μικροκινητικότητα. Οι αναβάτες θα πρέπει να είναι 15 ετών και άνω και θα πρέπει να περάσουν επίσης ένα τεστ πριν μπορέσουν να οδηγήσουν.

Στην Ολλανδία, επιτρέπονται μόνο τα ενοικιαζόμενα ηλεκτρικά σκούτερ που ανήκουν στο κράτος και σε εταιρείες.

Razor: Το πατίνι από τη δεκαετία του 2000 έγινε ηλεκτρικό

Μέσα από το… παζλ των κανονισμών στις ευρωπαϊκές χώρες ένα είναι το γεγονός που είναι εντελώς ξεκάθαρο. Ότι βρισκόμαστε απλά στην αρχή της συζήτησης για τη διαμόρφωση του νομικού πλαισίου για τα μέσα μικροκινητικότητας.

Σε κάθε περίπτωση, το μεγαλύτερο μέρος της καθοδήγησης θα πρέπει να προέλθει από τους Ευρωπαϊκούς θεσμούς.

abb_img