V2G και V2B: Ποιο είναι λειτουργικό σήμερα και ποιο ανήκει στο παρελθόν

Τα λεωφορεία, ειδικά τα σχολικά, αντιπροσωπεύουν ένα τέλειο παράδειγμα χρήσης της αμφίδρομης φόρτισης. Όταν τα λεωφορεία μένουν σε αδράνεια, μπορούν να μειώνουν το κόστος που προκύπτει από την κατανάλωση ενέργειας παρέχοντας υπηρεσίες (DR) για την κάλυψη των τοπικών αναγκών σε ενέργεια.

Διαβάστε επίσης: Η Sprint Power αναπτύσσει τεχνολογία ασύρματης φόρτισης για οχήματα στόλου

Αυτή είναι μία από τις υπηρεσίες που παρέχει ο ειδικός φορτιστής στόλου της AMPLY Power, και όπως δήλωσε ο CEO της, Vic Shao, σε πρόσφατη συνέντευξή του στο Charged, μπορεί να προσφέρει μια πηγή εσόδων που μπορεί να αντισταθμίσει μέρος του αρχικού κόστους των οχημάτων.

Διευθύνων Σύμβουλος της AMPLY Power, Vic Shao

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της AMPLY Power, Vic Shao εξηγεί με “παραδείγματα”

Πιο συγκεκριμένα ανέφερε: «Ουσιαστικά λέμε κάθε φορά που οι οδηγοί σας επιστρέφουν στο σχολείο, απλώς συνδέστε τα λεωφορεία στην φόρτιση. Δεν θα φορτίσουν αμέσως, αλλά όταν χρειαστούν το επόμενο πρωί, τότε αυτά τα λεωφορεία θα είναι έτοιμα να ξεκινήσουν.

Έτσι, από τη στιγμή που συνδεθούν τα λεωφορεία – ας πούμε 4 ή 5 το απόγευμα – μέχρι το επόμενο πρωί που πρέπει να λειτουργήσουν, κάνουμε τα εξής: Τα φορτίζουμε διαδοχικά ανάλογα με τις ανάγκες, ή κατά τη διάρκεια του χρόνου που το ενεργειακό κόστος είναι οικονομικότερο, ή όταν η ζήτηση για ενέργεια στο κτίριο είναι μειωμένη.

Διευθύνων Σύμβουλος της AMPLY Power, Vic Shao
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της AMPLY Power, Vic Shao

Η AMPLY εφαρμόζει ήδη τις υπηρεσίες στη Logan Bus, τον μεγαλύτερο φορέα εκμετάλλευσης σχολικών λεωφορείων στη Νέα Υόρκη, ο οποίος διαχειρίζεται στόλο 2.500 λεωφορείων.

Αρχικά ξεκινήσαμε με ένα πολύ μικρό μέρος του στόλου τους, και σε αυτό το έργο, χρησιμοποιούμε έναν συσσωρευτή DR που ονομάζεται CPower” ανέφερε ο Vic Shao.

V2B: Η υπηρεσία που “μοιράζεται” ενέργεια από ένα όχημα προς ένα κτίριο

Επιπλέον, υπάρχει η δυνατότητα να αποσταλεί ενέργεια από την μπαταρία του λεωφορείου για να εξυπηρετηθούν οι ανάγκες του κτιρίου, και να μειωθεί η συνολική απορρόφηση ενέργειας από το δίκτυο.

“Πρέπει να εγγυηθούμε μια χωρητικότητα σε μια συγκεκριμένη ώρα της ημέρας”, εξηγεί ο Vic Shao.

«Οι επιχειρήσεις κοινής ωφελείας, στη Νέα Υόρκη, έχουν συνήθως 20 περίπου αιτήματα απόκρισης, ίσως έως και 30 DR κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Έτσι, αν κανείς εγγραφεί σε αυτά τα προγράμματα, λαμβάνει μια ειδοποίηση και πρέπει να διαθέσει συγκεκριμένες ώρες, 3 ή 4 κάθε φορά, όταν τα στοιχεία αυτά θα είναι διαθέσιμα και μπορούν να χρησιμοποιηθούν.”

Από τεχνική άποψη, δεν πρόκειται για εφαρμογή V2G (όχημα προς δίκτυο), αλλά για V2B (όχημα προς κτίριο).

«Η ανταπόκριση στη ζήτηση δεν πρόκειται για άντληση ενέργειας από το όχημα προς το δίκτυο, αλλά στην ουσία το φορτίο του κτιρίου είναι εκείνο που τελικά μειώνεται. Μπορούμε να στείλουμε ενέργεια από την μπαταρία του λεωφορείου για να εξυπηρετήσουμε το κτίριο, για να μειώσουμε τη συνολική απορρόφηση ενέργειας από το δίκτυο, ωστόσο δεν αντλείται ενέργεια πίσω στο δίκτυο», εξηγεί επίσης ο Vic ο Shao.

Στο ερώτημα του Charged Υπάρχουν έργα V2G που βρίσκονται σε εξέλιξη τώρα ή απευθύνονται ακόμα στο απώτερο μέλλον; Ο Vic Shao απαντά “Δεν ανήκουν στο μακρινό μέλλον”.

«Στην πραγματικότητα, το DR αποτελεί μόνο την πρώτη φάση του έργου που αφορά στο Logan Bus. Το σετ υλικού που χρησιμοποιείται στο Logan Bus είναι ικανό να λειτουργήσει για V2G. Αυτή τη στιγμή το V2G, είναι μια επίδειξη που μπορούμε να κάνουμε για ό,τι πρόκειται να επακολουθήσει μέσα στους επόμενους μήνες».

Διαβάστε επίσης: Ανακαλύψτε όλα τα “μυστικά” σχετικά με την φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων

Το V2G βρίσκεται σε αρχική φάση της επίδειξης αυτή τη στιγμή. Δεν υπάρχουν προγράμματα παραγωγής V2G σε κανονική λειτουργία, αλλά ο εξοπλισμός που έχει ήδη αναπτυχθεί είναι σε θέση να την υποστηρίξει.