Τα πλεονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης κερδίζουν στα σημεία τα καύσιμα, ωστόσο ποια είναι αυτά και με ποιον τρόπο της δίνουν τη νίκη;
Σήμερα έχουμε τη δυνατότητα να επιλέξουμε αυτοκίνητα με όλα τα είδη καυσίμων, ωστόσο τα ηλεκτρικά είναι το μέλλον. Το ερώτημα όμως είναι, γιατί οι κατασκευαστές αποκλείουν σταδιακά τις άλλες μορφές κίνησης και στρέφονται στην ηλεκτροκίνηση;
Ας δούμε αναλυτικά τι ισχύει:
Βενζίνη
Η βενζίνη αν και προσφέρει αρκετή δύναμη και επιδόσεις, στην πραγματικότητα είναι ακριβή, ενώ και οι ρύποι δεν είναι 100% σύμμαχος της. Ένα ακόμη σημαντικό μειονέκτημα, είναι και το πιθανό ενδεχόμενο ο καταναλωτής να αγοράσει νοθευμένη ή αραιωμένη βενζίνη, η οποία θα προκαλέσει προβλήματα στο όχημα του.
Diesel
Αν και παραμένει δημοφιλές λόγω οικονομίας καυσίμου και αυτονομίας, σε πολλές χώρες συναντάμε περιορισμούς κίνησης στους πετρελαιοκινητήρες (π.χ. Δακτύλιος) λόγω των ρύπων. Προφανώς αφορά παλαιότερους και περισσότερο ρυπογόνους πετρελαιοκινητήρες, καθώς τα τελευταίας γενιάς diesel μοτέρ είναι εξαιρετικά από όλες τις απόψεις.
LPG
Το γνωστό «υγραέριο» είναι ένα εναλλακτικό και φιλικό προς το περιβάλλον καύσιμο, όμως με πολύ υψηλή τιμή παραγωγής και σχετικά σύνθετη διαδικασία.
Το βασικό του πρόβλημα είναι ότι η εγκατάσταση ενός τέτοιου συστήματος κοστίζει από 700 – 2.000 ευρώ. Επιπλέον, είναι λίγα τα μοντέλα με εργοστασιακή κατασκευή αντίστοιχων προδιαγραφών, εξαιτίας των οποίων μειώνεται ο χώρος των αποσκευών.
Παράλληλα, η αξία μεταπώλησης δεν είναι αυτή που περιμένεις, κυρίως λόγω χαμηλού αγοραστικού ενδιαφέροντος. Άλλο ένα ζήτημα που προκύπτει είναι ότι αυτή τη στιγμή LPG βρίσκεις μόνο σε μεγάλα πρατήρια καύσιμων.
Ταξίδι με αυτοκίνητο το Πάσχα: Προετοιμάσου κατάλληλα!
CNG – LNG
Οι περισσότεροι το γνωρίζουμε ως «φυσικό αέριο». Κάποτε ήταν ένας αρκετά οικονομικός και «πράσινος» τρόπος μετακίνησης, όμως σήμερα η τιμή του έχει ανοδικές τάσεις.
Αντίστοιχα επειδή δεν είναι αρκετά δημοφιλές, τις περισσότερες φορές το όχημα χρειάζεται ειδική μετατροπή για να γίνει «υβριδικό». Η οποία προφανώς κοστίζει αρκετά χρήματα, ενώ και το δίκτυο πρατηρίων είναι ακόμη περιορισμένο.
Παράλληλα, το συναντάμε σε χαλύβδινες φιάλες, οι οποίες αυξάνουν σε μεγάλο βαθμό το βάρος του οχήματος, άρα και την κατανάλωση.
Ηλεκτροκίνηση
Ας δούμε τώρα σε ποια σημεία κερδίζει η ηλεκτροκίνηση.
Το πρώτο είναι οι βιώσιμες και πράσινες μετακινήσεις, καθώς τα ηλεκτρικά οχήματα παράγουν μηδενικούς ρύπους. Στοιχείο ιδιαίτερα σημαντικό για της εντός πόλης μετακινήσεις.
Πλέον, είναι διαθέσιμη μία μεγάλη γκάμα νέων μοντέλων, με εύκολη απόκτηση, ειδικά με το πρόγραμμα κρατικής επιδότησης «Κινούμαι Ηλεκτρικά».
Επίσης οι ηλεκτρικοί κινητήρες είναι εντελώς αθόρυβοι. Και έχουν τη δυνατότητα να συνεχίσουν να λειτουργούν ακόμη και αν έρθουν σε επαφή με το νερό, καθώς είναι προστατευμένοι.
SEAT: Οι 7 τρόποι για να εξοικονομήσετε καύσιμα
Ταυτόχρονα το service είναι οικονομικότερο, ενώ τα συγκεκριμένα οχήματα αντιμετωπίζουν λιγότερες φθορές, λόγω του ηλεκτρικού «χαρακτήρα» τους.
Να σημειωθεί επίσης, ότι σε αντιστοιχία με τις άλλες μορφές κίνησης, το ρεύμα είναι αποδοτικότερο και συνήθως πιο οικονομικό.
Τέλος, είναι εμφανής η βελτίωση στο δίκτυο φορτιστών, ειδικά σε σύγκριση με τα παλαιότερα χρόνια. Πλέον, μπορείς να φορτίσεις σε πολλά σημεία, ακόμη και με ταχυφορτιστές.
Μπαταρίες ηλεκτρικών οχημάτων: Tips για «μακροζωία»
Συμπέρασμα
Η ηλεκτροκίνηση κερδίζει στα σημεία τα καύσιμα, ωστόσο «εχθρός του καλού, είναι πάντα το καλύτερο». Αρχικά, η βελτίωση του δικτύου φόρτισης πρέπει να είναι συνεχής, για να καλύψει και τις αυξανόμενες πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων. Τέλος, τα νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν όλο και μεγαλύτερη αυτονομία, άρα λιγότερο «άγχος» φόρτισης σε πιο μακρινές εξορμήσεις.