Α. Σδούκου: Πρόγραμμα για 8.000 φορτιστές ηλεκτρικών οχημάτων

Στο 8ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, ανακοινώθηκε νέο πρόγραμμα εγκατάστασης δημόσιων φορτιστών από την κ. Αλεξάνδρα Σδούκου.

Ακούστε το άρθρο

Η Γενική Γραμματέας Ενέργειας & Ορυκτών Πόρων του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Αλεξάνδρα Σδούκου, προανήγγειλε νέο πρόγραμμα για την εγκατάσταση 8.000 νέων φορτιστών για ηλεκτρικά οχήματα.

Η κ. Σδούκου έκανε την ανακοίνωση από τους Δελφούς και το 8ο Οικονομικό Φόρουμ, το οποίο έλαβε χώρα από τις 26 έως 29 Απριλίου. Το κεφάλαιο «ηλεκτροκίνηση» αποτέλεσε θέμα συζήτησης στο Φόρουμ. Το αρμόδιο πάνελ εξέτασε τόσο τις προοπτικές όσο και τις προκλήσεις της ηλεκτροκίνησης, με έμφαση στην ανάπτυξη των κατάλληλων υποδομών για ηλεκτρικά οχήματα.

Πρατήρια υδρογόνου: Αυτές είναι οι προδιαγραφές για την Ελλάδα

Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη Γενική Γραμματέα, το νέο πρόγραμμα θα ξεκινήσει τις επόμενες ημέρες. Ουσιαστικά, αφορά την επιδότηση της εγκατάστασης δημοσίως προσβάσιμων σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων με στόχο την εγκατάσταση 8.000 φορτιστών.

Ειδικότερα, θα προβλέπει ειδική επιδότηση έως 70% ανάλογα με μέγεθος της επιχείρησης και την Περιφέρεια. Επιπλέον, η κ. Σδούκου έκανε αναφορά και για το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά», το οποίο όπως δήλωσε προχωράει με ικανοποιητικούς ρυθμούς.

Ηλεκτρικά αυτοκίνητα: Πού φορτίζω και πόσοι είναι οι φορτιστές στην Ελλάδα;

Πιο αναλυτικά, η κ. Σδούκου ανέφερε τα εξής:

«Σε αυτή τη δεύτερη φάση του προγράμματος έχουμε λάβει τόσες χιλιάδες αιτήσεις για ηλεκτρικά οχήματα, περίπου 17 χιλιάδες. Τόσες ήταν συνολικά οι αντίστοιχες αιτήσεις σε όλο το προηγούμενο πρόγραμμα που διήρκησε 18 μήνες.

Υπάρχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, πάνω από 30% των αιτήσεων είναι για ηλεκτρικά οχήματα, περίπου 32% είναι για «μικρο-κινητικότητα». Δηλαδή για δίκυκλα και τρίκυκλα, ενώ το 36% αφορά σε ηλεκτρικά ποδήλατα».

Κώστας Σκρέκας: Η κυβέρνηση κάνει πράξη την Πράσινη Μετάβαση

Ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών, Ιωάννης Ξιφαράς, δήλωσε:

«Υπάρχει το θέμα διασφάλισης της απαραίτητης ασφάλειας. Για αυτό, σταθμοί δεν υπάρχουν ακόμη σε μεγάλα κομμάτια των εθνικών οδικών οδών, όπως η Εγνατία Οδός, καθώς εκεί δεν υπάρχουν ΣΕΑ. Αυτό είναι ένα πρόβλημα που πρέπει να λυθεί, είναι ένα θέμα που αντιμετωπίζουν πολλές χώρες στην Ευρώπη».

Επίσης, ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, κ. Ιωάννης Ξιφαράς, ανέφερε τους περιορισμούς εγκατάστασης σταθμών ηλεκτρικής φόρτισης. Ακόμη, διευκρίνισε ότι στα εθνικά δίκτυα της Ελλάδας η ευρωπαϊκή υποχρέωση για σταθμούς φόρτισης ανά 60 χιλιόμετρα καλύπτεται στο 65% των δικτύων.

Νέοι φορτιστές από τη Eunice στη Νάξο

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΔΕΔΔΗΕ, Τάσος Μάνος, σημείωσε:

«Δεν υπάρχει κανένα θέμα επάρκειας του δικτύου διανομής, ούτε για τους νέους στόχους ούτε για μελλοντικούς αυξημένους στόχους. Με τις επενδύσεις μας θα προσθέσουμε στην Αττική 1,0-1,2 GW καλύπτοντας οποιαδήποτε ανάγκη της περιοχής».

Τέλος, ο κ. Μάνος, ανακοίνωσε ότι οι σχετικές αρχικές επενδύσεις ήταν 150 εκατομμύρια ευρώ. Τώρα είναι στα 300 με 400 εκατομμύρια ευρώ.

abb_img