Πληθωρισμός και στα νέα EV
Με τα SUV και τα EV να αποτελούν τις μεγάλες τάσεις της αυτοκίνησης τα τελευταία χρόνια. Μέσα στο 2024, είδαμε και θα δούμε αρκετά νέα αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα. Τα οποία καλύπτουν σε πολλαπλά επίπεδα τις απαιτήσεις της αγοράς.
Τα SUV και τα ηλεκτρικά οχήματα, αποτελούν αναμφισβήτητα τους δύο μεγαλύτερους πυλώνες πάνω στους οποίους βαδίζει η αυτοκίνηση. Οι παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες δέχονται τεράστια πίεση από την Tesla και τους ραγδαία αναπτυσσόμενους κατασκευαστές από την Κίνα. Που κάνουν τα τελευταία χρόνια τη μεγάλη απόβαση στην Ευρώπη.
Ήδη έχουμε δει και στη χώρα μας εταιρίες όπως η MG, η SERES και η BYD. Που δίνουν πραγματικά εξαιρετικά δείγματα γραφής, για το τι εστί αυτή η απόβαση. Μέσα στο 2024, θα δούμε και έναν ακόμα ανταγωνιστή από την Κίνα να καταφθάνει και στη χώρα μας. Ο λόγος για την Omoda, η οποία σύμφωνα με τις έως τώρα πληροφορίες, θα κάνει το ντεμπούτο της με το Omoda 5. Το SUV που θα έρθει σε ευθεία αντιπαράθεση με το BYD Atto 3.
Ανεξαρτήτως απόβασης, πάντως, η λίστα με τα αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα που είδαμε και θα δούμε μέσα στο 2024 είναι μεγάλη. Και περιλαμβάνει περισσότερα από 40 νέα μοντέλα που καλύπτουν πολύπλευρα τις ανάγκες του αγοραστικού κοινού. Να πούμε ότι σε τεχνολογικό επίπεδο, θα δούμε και περισσότερα νέα μοντέλα να υποστηρίζουν την αρχιτεκτονική 800V. Γεγονός που συνεπάγεται ταχύτερους χρόνους φόρτισης με μειωμένες απώλειες.
Αυτά είναι τα σημαντικότερα νέα EV του 2024.
Abarth 600e
Με την Abarth να γιορτάζει την 75η επέτειό της. Και το 500e (το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό της ιταλικής εταιρίας) να βρίσκεται ήδη στις αντιπροσωπείες στη χώρα μας. Τον Ιούνιο αναμένουμε την πλήρη αποκάλυψη του 600e. Με 240 ηλεκτρικούς ίππους και αγωνιστικά γονίδια, το compact SUV θα αποτελεί το ισχυρότερο μοντέλο με τα εμβληματικά λογότυπα του σκορπιού.
Alfa Romeo Junior
Παρουσιάστηκε με το όνομα Milano και γρήγορα μετονομάστηκε σε Junior. Όπως και να έχει, πάντως, τo B–SUV της Alfa Romeo είναι και το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό στη γκάμα της. Θα διατίθεται σε δύο ηλεκτρικές εκδόσεις με 156 ίππους στη βασική και 240 στη Veloce, Με τη μέση αυτονομία της να αγγίζει τα 410 χλμ.
Audi Q6 e–tron
Η ελληνική αντιπροσωπεία έχει ήδη ξεκινήσει να δέχεται τις παραγγελίες για το νέο πολυτελές ηλεκτρικό SUV. Με την τιμή για τη βασική έκδοση των 387 ίππων να έχει οριστεί στις 83.980 ευρώ. Η κορυφαία έκδοση SQ6 αποδίδει 519 ίππους. Ενώ σημειώστε ότι το Audi Q6 e–tron, είναι και το πρώτο μοντέλο που βασίζεται στην ολοκαίνουρια πλατφόρμα PPE 800V. Που εξελίχθηκε σε συνεργασία της Audi με την Porsche. Το νέο SUV υπόσχεται αυτονομία που ξεπερνάει τα 600 χλμ.
BMW iX2
H πολύ πλούσια γκάμα της βαυαρικής φίρμας σε αμιγώς ηλεκτρικά SUV εμπλουτίζεται. Δίπλα στις iX1, iX3 και iX, προστέθηκε και το εντυπωσιακό coupe SUV της γερμανικής εταιρίας. Η πιο σπορτίβ εκδοχή της iX1, διατίθεται ήδη με τιμές από 48.970 ευρώ για τη βασική έκδοση eDrive20 (τιμή χωρίς επιδότηση). Ενώ υπάρχει και η κορυφαία τετρακίνητη έκδοση xDrive30 των 313 ίππων. H αυτονομία της ξεπερνά τα 400 χλμ.
BMW i5 Touring
Με την i5 να έχει ξεκινήσει την εμπορική της πορεία στην ελληνική αγορά νωρίτερα. Το 2024 συμπληρώθηκε η γκάμα του μεσαίου πολυτελούς οικογενειακού της BMW με την station wagon εκδοχή του. Να σημειώσουμε ότι είναι το τρίτο αμιγώς ηλεκτρικό με τέτοιο αμάξωμα (υπάρχει και το MG5 EV και η Porsche Taycan Sport Turismo). Με τις τιμές να ξεκινάνε από τα 77.200 ευρώ χωρίς την κρατική επιδότηση.
BYD Atto 3
Ο κινέζικος γίγαντας είναι πλέον γεγονός και στη χώρα μας από τον όμιλο Σφακιανάκη. Και τα πρώτα μοντέλα που έφτασαν στις αντιπροσωπείες προς πώληση είναι τα Atto 3 (C–SUV) και Seal (D sedan). Η γκάμα αναμένεται να εμπλουτιστεί και να φτάσει τα έξι (Han, Tang, Atto 3, Dolphin, Seal και Seal U). Ενώ το Seal U θα διατίθεται σε αμιγώς ηλεκτρική, αλλά και plug–in υβριδική έκδοση. Οι τιμές για το Atto 3 Comfort ξεκινάνε από τα 37.990 ευρώ. Ενώ στην έκδοση Design η τιμή έχει οριστεί στα 39.990 ευρώ (οι τιμές είναι χωρίς επιδότηση).
BYD Seal
Το μεγάλο και εντυπωσιακό sedan Seal είναι το δεύτερο μοντέλο με το οποίο η BYD έκανε το ντεμπούτο της στη χώρα μας. Και η τιμή της έκδοσης Design έχει οριστεί στα 45.990 ευρώ. Ενώ η κορυφαία τετρακίνητη έκδοση Seal Excellence AWD κοστίζει 48.990 ευρώ. (τιμές χωρίς επιδότηση). Η βασική εγγύηση των Atto 3 και Seal είναι στα 6 χρόνια ή 150.000 χλμ.. Η εγγύηση για την μπαταρία είναι στα 8 χρόνια ή στα 200.000 χλμ. (με την BYD να εγγυάται ότι η απόδοσή της δεν θα έχει πέσει κάτω από το 70%). Ενώ 8 χρόνια εγγύησης (ή 150.000 χλμ.), ισχύουν και για τον ηλεκτροκινητήρα ή τους ηλεκτροκινητήρες κάθε αυτοκινήτου.
Citroën ë-C3
Το ολοκαίνουριο Citroën C3 και C3 Aircross είναι ένα από τα πλέον αναμενόμενα αυτοκίνητα του 2024. Και το ίδιο ισχύει και για την αμιγώς ηλεκτρική του εκδοχή του, το ë-C3. Το γαλλικό supermini με την crossover υπόσταση και την trendy εμφάνιση, υπόσχεται καλούς χώρους για τις συμπαγείς διαστάσεις του. Και εξαιρετικά ανταγωνιστική τιμή. Υπάρχει η έκδοση με αυτονομία 320 χλμ και τιμή λιγο περισσότερο απο 23.000 ευρώ. Αργότερα θα ακολουθήσει και μία μικρότερη έκδοση με 200 χλμ. αυτονομίας και τιμή γύρω στα 20.000 ευρώ.
CUPRA Tavascan
Με δυναμική εμφάνιση, το SUV της CUPRA με τις αναλογίες αλά coupe είναι το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό της ισπανικής εταιρίας. Μετά από το Born. Η αυτονομία είναι μεγαλύτερη απο 500 χλμ. Οι εκδόσεις είναι δύο, με απόδοση 286 και 340 ίππους. Ενώ η ισχυρότερη έκδοση κάνει τα 0-100 χλμ./ώρα σε 5,6”.
FIAT 600e
Η μεγάλη επιστροφή του «600» για τη FIAT είναι γεγονός. Με το ολοκαίνουριο SUV της ιταλικής εταιρίας να διατίθεται σε υβριδικές και αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις. Το 600e διαθέτει ηλεκτροκινητήρα 160 ίππων και μπαταρία 54 kWh. Η οποία του εξασφαλίζει αυτονομία που αγγίζει και ξεπερνάει τα 400 χλμ.
FIAT Panda
Το FIAT Panda επανέρχεται με ηλεκτρική «καρδιά». Το νέο αυτοκίνητο έχει ένα ξεχωριστό στυλ. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες θα αποτελέσει την απάντηση της ιταλικής εταιρίας στον αυξανόμενο κινέζικο ανταγωνισμό. Με τιμή σε αρκετές χώρες που θα είναι αρκετά κάτω από τα 25.000 ευρώ.
Ford Explorer
To Ford Explorer αλλάζει τα δεδομένα για το μπλε οβάλ. Βασίζεται στην πλατφόρμα MEB του Ομίλου VW και η διάθεσή του έχει ξεκινήσει ήδη στη χώρα μας. Για τη βασική έκδοση με το ένα ηλεκτρικό μοτέρ που αποδίδει 286 ίππους οι τιμές ξεκινάνε από τα 48.700 ευρώ. Ενώ για την κορυφαία τετρακίνητη των 340 ίππων από 57.199 ευρώ (χωρίς επιδότηση αμφότερες).
Ford Puma Electric
Μέσα στη χρονιά αναμένεται να δούμε και την ηλεκτρική εκδοχή του δημοφιλούς B–SUV της Ford. Το Puma Electric βρίσκεται στο τελικό στάδιο της εξέλιξής του και αναμένεται να έχει έναν ηλεκτρικό κινητήρα που αποδίδει 136 ίππους. Ενώ η αυτονομία του θα αγγίζει τα 370 χλμ.
Honda e:Ny1
Το οδηγήσαμε ήδη και μας άφησε πολύ θετικές εντυπώσεις το πρώτο ηλεκτρικό SUV των Ιαπώνων. Με καλούς χώρους για πέντε ενήλικους επιβάτες παρά τις αρκετά συμπαγείς διαστάσεις του. Ποιοτικά χαρακτηριστικά που το κατατάσσουν μεταξύ των premium προτάσεων της αγοράς. Το e:Ny1 διαθέτει έναν ηλεκτροκινητήρα 204 ίππων και 310 Nm ροπής, ο οποίος συνδυάζεται με μπαταρία 68,8 kWh. Που του εξασφαλίζει 412 χλμ. αυτονομίας. Η δυνατότητα ταχείας φόρτισης DC, φτάνει έως 100 kW.
Hyundai Ioniq 5 N
To πρώτο «καυτό» ηλεκτρικό μοντέλο της Hyundai με τα λογότυπα N θα επιχειρήσει να αλλάξει την οπτική των παραδοσιακών petrolhead για τα EV. Με δύο ηλεκτρικά μοτέρ, 609 ίππους και 740 Nm, το Hyundai Ioniq 5 N θα έχει τη δυνατότητα να ανεβάζει την απόδοσή του στιγμιαία (για 10’’). Μέσω του N Grin Boost στους 650 ίππους και τα 770 Nm μέγιστης ροπής. Το αυτοκίνητο κάνει τα 0-100 χλμ σε 3,4 δευτερόλεπτα και έχει τελική ταχύτητα 260 χλμ την ώρα.
Hyundai Ioniq 7
Το μεγάλο και εντυπωσιακό SUV της Hyundai θα έχει αρκετά premium προσανατολισμό και θα διατίθεται με 6θέσια και 7θέσια διαμόρφωση. Βασίζεται στην πλατφόρμα E–GMP, διαθέτει δύο ηλεκτροκινητήρες με συνδυαστική ισχύ 313 ίππων. Τετρακίνηση και η αυτονομία του ξεπερνάει τα 500 χλμ. Το αυτοκίνητο φορτίζει απο 10-80%, σε μόλις 18 λεπτά.
Kia EV3, EV4, EV5
Η Kia θα πραγματοποιήσει μία μεγάλη επίθεση στην ηλεκτροκίνηση μέσα στο 2024 με τρία νέα μοντέλα που θα τοποθετούνται κάτω από το γνωστό EV6. Τo EV3 είναι η ηλεκτρική πρόταση της Kia στην κατηγορία των SUV πόλης. Η αυτονομία του είναι 450 χλμ. Το EV4 θα ξεχωρίζει ιδιαίτερα ως ένα sedan με coupe διαθέσεις. Ενώ το SUV EV5, αναμένεται να διατίθεται σε δύο εκδόσεις με 218 ίππους και αυτονομία 500 ή 730 χλμ. με τη μεγαλύτερη μπαταρία των 88 kWh.
Kia EV6
Μέσα στο 2024 αναμένεται να φτάσει στη χώρα μας και το ανανεωμένο EV6. Με ανασχεδιασμένο εμπρός μέρος και νέα φωτιστικά σώματα που θυμίζουν περισσότερο το μεγάλο SUV EV9. Το φρεσκαρισμένο EV6 διαθέτει ελαφρώς μεγαλύτερη μπαταρία 84 kWh (από 77,4) και η αυτονομία του αγγίζει πλέον τα 500 χλμ. Στο ανανεωμένο και πιο πλούσια εξοπλισμένο εσωτερικό έχουμε νέο τιμόνι με αισθητήρα δακτυλικών αποτυπωμάτων. Ενώ υπάρχει δυνατότητα ταχυφόρτισης 350 kW με τη μπαταρία να φτάνει από το 10 στο 80% σε μόλις 18 λεπτά.
Lancia Ypsilon
H μεγάλη αναγέννηση της Lancia έρχεται με την ολοκαίνουρια Ypsilon. Το εντελώς ξεχωριστό supermini που σηματοδοτεί την επιστροφή της ιταλικής φίρμας, βασίζεται στην πλατφόρμα e–CMP. Που χρησιμοποιούν και τα ηλεκτρικά Peugeot 208 και Opel Corsa, παρότι δεν υπάρχει καμία οπτική ομοιότητα. Ο ηλεκτροκινητήρας αποδίδει 156 ίππους και η αυτονομία αγγίζει τα 400 χλμ.
Lotus Emeya
Ένα από τα πιο ιδιαίτερα αυτοκίνητα που θα δούμε εντός του έτους είναι το «Hyper–GT» της νέας εποχής, όπως το χαρακτηρίζει η ίδια η Lotus. Μιλάμε για την Emeya, το νέο ηλεκτρικό sedan της Lotus. Που θα έρθει να προστεθεί δίπλα στο ηλεκτρικό SUV Eletre. Βασισμένη στην ίδια πλατφόρμα με την Eletre, η Emeya υπόσχεται πιο δυναμικές επιδόσεις και οδικά χαρακτηριστικά. Ενώ στοχεύει ξεκάθαρα την Porsche Taycan. Με μπαταρία 102 kWh, εξασφαλίζει αυτονομία έως και 600 χλμ., και διαθέτει δύο ηλεκτρικά μοτέρ (ένα σε κάθε άξονα). Έχει δυνατότητα ταχείας φόρτισης 350 kW και μπορεί να φτάσει στο 80% της χωρητικότητας της μπαταρίας σε μόλις 18 λεπτά. Η κορυφαία έκδοση αποδίδει 950 ίππους και 985 Nm ροπής. Και έχει την ικανότητα από στάση να φτάσει τα 100 χλμ./ώρα σε μόλις 2,8’’. Η τελική του ταχύτητα ειναι στα 250 χλμ/ώρα.
Mercedes–Benz EQA– EQB
Τα compact ηλεκτρικά SUV της Mercedes ανανεώθηκαν και βρίσκονται ήδη στη χώρα μας. Με τις τιμές να ξεκινούν από τις 51.950 ευρώ για την EQA και τις 58.450 ευρώ για την EQB (τιμές χωρίς επιδότηση). Η αναβάθμιση περιλαμβάνει μικρές σχεδιαστικές παρεμβάσεις, πλουσιότερο εξοπλισμό, νέο λογισμικό MBUX και αναβαθμίσεις Over–The–Air (OTA). Αλλα και αυτονομία έως 560 χλμ. για τη GLA και από 463 έως 536 χλμ. για τη GLB με τη μπαταρία των 70,5 kWh.
Mercedes EQG
Στα πλαίσια της ανανέωσης του εμβληματικού σκληροτράχηλου off–road, θα δούμε και την πρώτη αμιγώς ηλεκτρική έκδοση της G–Class. Η «boxy» σχεδίαση παραμένει, ενώ οι πληροφορίες μιλάνε για 4 ηλεκτροκινητήρες με συνδυαστική ισχύ πάνω από 600 ίππους. Και προηγμένα off–road χαρακτηριστικά. Που θα κάνουν την EQG να ισοπεδώνει κάθε τερέν που βρίσκει μπροστά της. Ακόμα και η μπαταρία των 100 kWh θα διαθέτει νέες τεχνολογίες με ανόδιο σιλικόνης. Και θα διαθέτει 20-40% υψηλότερη ενεργειακή πυκνότητα.
MG4 XPower
Με δύο ηλεκτρικά μοτέρ, τετρακίνηση και καταιγιστικές επιδόσεις, το MG4 XPower είναι ένα πραγματικό «hot hatch» της νέας εποχής. Η συνδυαστική ισχύς αγγίζει τους 435 ίππους και τα 600 Nm μέγιστης ροπής. Ενώ το «launch control» εκτοξεύει το XPower από στάση στα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε 3,8”. Η μπαταρία των 64 kWh υπόσχεται αυτονομία 385 χλμ., ενώ ο μέγιστος ρυθμός φόρτισης φτάνει τα 140 kW. Η τιμή του MG4 XPower στην Ελλάδα έχει οριστεί στα 43.150 ευρώ χωρίς την κρατική επιδότηση.
MG4 Cyberster
Αυτό είναι το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό roadster. Το εντυπωσιακό διθέσιο MG Cyberster, με μήκος 4,54 μέτρων αποτίνει φόρο τιμή στα εμβληματικά roadster της MG στην εποχή του εξηλεκτρισμού. Η πρώτη έκδοση θα είναι δικίνητη με ένα ηλεκτροκινητήρα 314 ίππων. Η δεύτερη έκδοση θα είναι τετρακίνητη με τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ να αποδίδουν συνδυαστικά 545 ίππους και 725 Nm μέγιστης ροπής. Οι δύο εκδόσεις θα διαθέτουν μπαταρία 64 και 77 kWh αντίστοιχα. Με την αυτονομία τους να είναι στα 520 και 580 χλμ. Η μαλακή οροφή του Cyberster ανοίγει/κλείνει σε 8 δευτερόλεπτα.
MINI Aceman
Το ολοκαίνουριο Aceman είναι το δεύτερο SUV στη γκάμα της MINI. Με πιο compact διαστάσεις από το Countryman, παρόμοιο στυλ και τεχνολογικό υπόβαθρο, το compact SUV θα διατίθεται αρχικά σε δύο εκδόσεις. Με τη βασική E να αποδίδει 184 ίππους και να διαθέτει μπαταρία 42,5 kWh και αυτονομία 310 χλμ.. Και την SE να αποδίδει 218 ίππους και να διαθέτει μπαταρία 54,2 kWh και αυτονομία που αγγίζει τα 406 χλμ.
Nissan Leaf
Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μαζικής παραγωγής, το Nissan Leaf, αναμένεται να αλλάξει εντελώς ρότα στη νέα γενιά του. Και θα μεταμορφωθεί σε ένα compact SUV. Θα τοποθετηθεί στην ηλεκτρική γκάμα της Nissan ανάμεσα στο Micra και το Ariya. Το νέο Leaf θα έχει σχεδιαστικές επιρροές από το πρωτότυπο Chill–out.
Opel Astra Electric
Έπειτα από τις συμβατικές εκδόσεις βενζίνης, diesel, αλλά και την plug–in υβριδική έκδοσή του, το Opel Astra απέκτησε και αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Το Astra Electric διαθέτει ένα ηλεκτρικό μοτέρ που αποδίδει 156 ίππους και συνδυάζεται με μπαταρία 54 kWh. Σύμφωνα με την Opel, η αυτονομία του μπορεί να αγγίξει και τα 416 χλμ. Οι τιμές ξεκινάνε από 45.800 ευρώ χωρίς την επιδότηση.
Opel Frontera Electric
Το νέο SUV της Opel παρουσιάστηκε πριν λίγο καιρό στην Κωνσταντινούπολη και θα διατίθεται και σε έκδοση με 7 θέσεις. Το ευρύχωρο Frontera διαθέτει χώρο αποσκευών που αγγίζει τα 450 λίτρα. Και φτάνει έως 1.600 με τα πίσω καθίσματα αναδιπλωμένα. Έχει δύο επιλογές μπαταρίας και η αυτονομία του ξεπερνάει τα 400 χλμ.
Opel Grandland Electric
Ακόμα ένα μεγάλο SUV θα ρίξει στη μάχη των αμιγώς ηλεκτρικών η Opel. Με μήκος 4,65 μ., το ολοκαίνουριο Grandland βασίζεται στη νέα πλατφόρμα STLA Medium. Μεγάλωσε σε διαστάσεις σε σχέση με τον προκάτοχο και εκτός από τις ήπια υβριδικές και plug–in hybrid εκδόσεις, θα διαθέτει και αμιγώς ηλεκτρικές. Με τη μεγάλη μπαταρία των 98 kWh η αυτονομία θα αγγίζει τα 700 χλμ.. Ενώ σε ταχυφορτιστή χρειάζονται 26 λεπτά για αναπλήρωση της ενέργειας της μπαταρίας στο 80%.
Peugeot Ε-3008
Το πολυαναμενόμενο δημοφιλές γαλλικό C–SUV θα διαθέτει για πρώτη φορά και αμιγώς ηλεκτρική έκδοση. Με το πίσω κεκλιμένο μέρος της οροφής να έχει αισθητική αλά coupe. Βασίζεται και αυτό στη νέα πλατφόρμα STLA Medium του ομίλου Stellantis. Και Θα διατίθεται με τρεις ηλεκτροκινητήρες (210, 230 και 320 ίππων). Με την αυτονομία του να ξεκινάει από τα 525 και να φτάνει τα 700 χλμ.
Peugeot E-5008
To Peugeot E-5008, θέτει νέα στάνταρτ στα αμιγώς ηλεκτρικά SUV. Με 7θέσια διάταξη στο εσωτερικό του, τρεις εκδόσεις ηλεκτροκινητήρα και αυτονομία έως και 660 km. Με κίνηση στους εμπρός τροχούς, το βασικό E-5008 διαθέτει ηλεκτροκινητήρα 214 ίππων. Και υπόσχεται 500 km αυτονομίας (μπαταρία 73 kWh). Με τη μεγαλύτερη μπαταρία των 98 kWh, η αυτονομία αγγίζει τα 660 km. Ενώ η ισχύς του ηλεκτροκινητήρα φτάνει στους 231 ίππους, με τη ροπή να μένει ίδια με το βασικό μοντέλο (345 Nm). Η κορυφαία τετρακίνητη έκδοση Electric 320, προσθέτει έναν κινητήρα 109 ίππων στον πίσω άξονα (320 ίπποι συνδυαστικά). Και με την μπαταρία των 98 kWh έχει αυτονομία 500 χλμ.
Porsche Macan EV
Το νέο εντυπωσιακό αμιγώς ηλεκτρικό SUV της Porsche βασίζεται στην πλατφόρμα PPE. Διαθέτει αρχιτεκτονική 800 volt και σύμφωνα με τους Γερμανούς θα είναι το πιο σπορ στην κατηγορία του. Οι 639 ίπποι, τα 1.135 Nm μέγιστης ροπής και τα σπορ γονίδια της Porsche αποτελούν τα εχέγγυα. Για την επιβεβαίωση των ισχυρισμών τους. Στο εσωτερικό, εκτός των άλλων ξεχωρίζει η διάταξη με τις τρεις ψηφιακές οθόνες.
Renault 5
Εκτός από το Renault Megane E–Tech, αναμένουμε να δούμε από κοντά και τη μεγάλη αναγέννηση του Renault 5 ως ηλεκτρικό. Με μήκος λίγο κάτω από τα 4 μέτρα, το γαλλικό supermini βασίζεται στη νέα πλατφόρμα AmpR Small. Και θα διατίθεται με δύο μπαταρίες, με τη μεγαλύτερη των 52 kWh να του χαρίζει αυτονομία 400 χλμ. Το μικρό ηλεκτρικό Renault αναμένεται να έχει βασική τιμή κάτω από 25.000 ευρώ.
Renault Scénic
Το Scenic μεταμορφώνεται πλήρως στη νέα γενιά του. Το άλλοτε γαλλικό MPV μετεξελίχθηκε σε ένα σύγχρονο 5θέσιο SUV και τροφοδοτείται από ένα ηλεκτρικό μοτέρ σε δύο εκδοχές ισχύος. Θα συνδυάζεται με μπαταρίες χωρητικότητας 60 kWh που θα του χαρίζουν αυτονομία 400 χλμ.. Αλλά και 87 kWh που θα ανεβάζουν την αυτονομία πάνω από 600 χλμ.
smart #1
Το smart #1 βρίσκεται ήδη στη χώρα μας και αποτελεί τον καρπό της συνεργασίας Mercedes–Benz και Geely. Είναι το πρώτο από τα μοντέλα που σηματοδοτεί την αναγέννηση της smart. Ως εταιρίας κατασκευής ηλεκτρικών αυτοκινήτων και διαθέτει μπαταρία χωρητικότητα 66 kWh και αυτονομία που ξεπερνάει τα 450 χλμ.. Ενώ θα διατίθεται και σε πιο σπορτίβ έκδοση Brabus με ισχύ 428 ίππων.
smart #3
Μαζί με το #1, πάτησε Ελλάδα και το μεγαλύτερο SUV της εταιρίας, το smart #3. Με αυτονομία που αγγίζει και τα 455 χλμ., έχει δυνατότητα και αυτό φόρτισης έως 150 kW. Κάτι που στην πράξη σημαίνει ότι η αναπλήρωση ενέργειας από το 10-80% γίνεται σε 30 λεπτά. Στη βασική του έκδοση αποδίδει 270 ίππους, ενώ η τετρακίνητη έκδοση Brabus διαθέτει και εδώ δύο ηλεκτρικά μοτέρ. Τα οποία έχουν αθροιστική ισχύ 428 ίππους. Το αυτοκίνητο κάνει τα 0-100 σε 3,7 δευτερόλεπτα. Στο μοντέρνο και πολύ ευχάριστο εσωτερικό, κυριαρχεί η μεγάλη οθόνη αφής των 12,8’’ στο κέντρο του ταμπλό. Μαζί με την οθόνη των 9,2” του ψηφιακού πίνακα οργάνων και το head–up display των 10”.
Skoda Enyaq
Με μικρές οπτικές αλλαγές, νέα λογότυπα και χωρίς την επωνυμία iV συνεχίζουν την επιτυχημένη πορεία τους τα ηλεκτρικά SUV των Τσέχων. Enyaq και Enyaq Coupe. Σημαντικές αλλαγές έχουμε στα τεχνικά χαρακτηριστικά. Με τις εκδόσεις Enyaq 80 και Enyaq 80x να δίνουν τις θέσεις τους στις νέες Enyaq 85 και Enyaq 85x. Το Enyaq 85 μπορεί να διανύσει έως και 565 χλμ. με μία φόρτιση. Ενώ η μπαταρία του χρειάζεται 28 λεπτά για να φορτίσει από το 10% στο 80%. Στην Coupe έκδοση η αυτονομία αγγίζει τα 576 χλμ. Η τετρακίνητη έκδοση 85x έχει επίσης συνολική ισχύ 286 ίππων, ενώ η ισχύς στις εκδόσεις RS «ανεβαίνει» πλέον στους 340 ίππους.
Subaru Solterra
Το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό στην ιστορία της Subaru βρίσκεται ήδη στη χώρα μας. Και είναι προϊόν συνεργασίας της Subaru με την Toyota. Είναι διαθέσιμο σε δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις με απόδοση 204 ή 218 ίππων. Η μπαταρία των 71.4 kWh υπόσχεται αυτονομία που αγγίζει τα 530 χλμ. ή 460 χλμ. για την τετρακίνητη έκδοση.
Tesla Model Y
Με το ανανεωμένο Model 3 (Highland) να έχει ήδη ξεκινήσει την επιτυχημένη πορεία του στην ελληνική αγορά. Το Model Y θα δεχτεί και αυτό το πρώτο του facelift. Και αναφέρουν ότι οι αλλαγές θα είναι αντίστοιχες με αυτές του Model 3. H παραγωγή του ανανεωμένου Tesla Model Y θα ξεκινήσει προς τα τέλη του έτους. Με τις πρώτες πληροφορίες να μιλούν για αλλαγές στην ανάρτηση για καλύτερη άνεση και οδικά χαρακτηριστικά. Αλλά και καλύτερη αυτονομία σε σχέση με το υπάρχον μοντέλο.
Toyota Urban SUV
To νέο ηλεκτρικό της Toyota θα τοποθετείται στην καρδιά των B–SUV. Με μήκος 4,3 μέτρων, το entry–level SUV των Ιαπώνων θα διαθέτει και τετρακίνητες εκδόσεις. Ενώ θα υπάρχει και επιλογή μπαταριών διαφορετικής χωρητικότητας σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες.
Volvo EX30
Το είδαμε από κοντά, το οδηγήσαμε και μας εντυπωσίασε το νέο μικρό premium SUV της Volvo. Το EX30 είναι το πρώτο μικρό SUV της σουηδικής φίρμας και παράλληλα το ταχύτερο. Η βασική έκδοση των 268 ίππων ξεκινάει από 29.572 ευρώ (με επιδότηση). Ενώ η κορυφαία τετρακίνητη έκδοση των 428 ίππων, σε κολλάει στο κάθισμα με τις εκρηκτικές επιδόσεις της.
Volvo EX90
Με μήκος που ξεπερνάει τα 5 μέτρα, το επιβλητικό Volvo EX90 είναι το μεγαλύτερο και ασφαλέστερο αμιγώς ηλεκτρικό SUV. Που κατασκεύασαν ποτέ οι Σουηδοί. Το αυτοκίνητο μέσα, έχει 7θέσια διάταξη και η αυτονομία του είναι πάνω απο τα 600 χλμ.
Volkswagen ID.7
Στη χώρα μας έχει έρθει και ένα από τα σημαντικότερα μοντέλα στην ηλεκτρική γκάμα της Volkswagen. Το πληθωρικών διαστάσεων ID.7, διατήρησε αρκετά στοιχεία από το πρωτότυπο ID.Aero. Με τη σχεδίασή του να δίνει προσοχή στην λεπτομέρεια και τον αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας να είναι εντυπωσιακός (Cd 0,23). Εξαιρετική είναι και η αυτονομία του που μπορεί να ξεπεράσει και τα 700 χλμ.
Volkswagen ID.4 / Volkswagen ID.5
Μετά τo πρώτο facelift του ID.3, το 2024 θα δούμε και την ανανέωση των ID.4 και ID.5. Τα δύο ηλεκτρικά SUV διαθέτουν νέο σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 12,9’’. Ενώ οι ηλεκτροκινητήρες είναι ελαφρώς ισχυρότεροι, με 286 ίππους και 545 Nm ροπής. Η νέας τεχνολογίας μπαταρία των 77 kWh αυξάνει την αυτονομία στα 556 χλμ. Ενώ στις κορυφαίες εκδόσεις GTX η ισχύς φτάνει πλέον στους 340 ίππους, με το 0-100 χλμ/ώρα να πραγματοποιείται σε 5,4’’. Αναβαθμίστηκε και η δυνατότητα ταχείας φόρτισης, η οποία φτάνει πλέον έως τα 175 kW. Σημειώστε εδώ, ότι μέσα στη χρονιά το πιθανότερο είναι να δούμε από κοντά και την κορυφαία έκδοση GTX του ID.Buzz. Η οποία θα διαθέτει δύο ηλεκτρικά μοτέρ, τετρακίνηση και συνδυαστική ισχύ 299 ίππων.
Του Δημήτρη Θεοχάρη